Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Meubelbeurs IMM opvallend kleurrijk

De meubelbeurs in Keulen toonde opvallend veel kleur met geel in de hoofdrol. Daarnaast veel (licht) hout, kleine bijzettafeltjes, draadpoten en heruitgaven van oude klassieker. En vooral: een behoorlijk positieve stemming.

Zelf meubels maken bij Hornbach

Vanaf vandaag tot en met 22 februari geeft Hornbach een spoedcursus ‘meubels maken’. Speciale aandacht is er voor steigerhout. De spoedcursus betekent dat bezoekers terecht kunnen bij de vestigingen van Hormbach om te zien hoe bepaalde meubels gemaakt worden. Op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en [...] Lees meer

Big Brother registreert nu ook je slaapgedrag

Spelers van FC Dordrecht slapen met een apparaatje op de borst waarmee hun slaapgedrag wordt geregistreerd. Het team staat inmiddels met voorsprong op nummer 1. Afgelopen week ontving ik een persbericht over het monitoren van het slaapgedrag van spelers van FC Dordrecht. Dat gaat door middel van een SlaapID, een apparaatje dat via bepaalde sensoren [...] Lees meer

Intirio brengt de lente

Aanstaande zondag begint in Gent Intirio. Thema van de beurs is ‘Emotion’. Ook dit jaar is de uitnodiging van de beurs verpakt in een uitvouwkaart. Hoe ziet dat eruit? Textirama, de organisator van Intirio, houdt er van om uitnodigingen te sturen die meer zijn dan een plat kaartje. Bij voorkeur is de uitnodiging verpakt in een doe-het-zelf [...] Lees meer

Afhaalpunt als alternatief voor lege winkelplekken

Door het vestigen van afhaalpunten tussen winkels kan de verkoop via internet het fysieke winkelgebied stimuleren. Dat concludeert het bureau DTNP na onderzoek. Mede door de opkomst van online winkelen neemt de behoefte aan winkeloppervlak af. Daardoor ontstaat leegstand en komen er ‘gaten’ in winkelstraten. Maar afhaalpunten voor online [...] Lees meer

Tapijtcampagne wil ‘Nederland een stukje zachter maken’

Met de campagne wil de Nederlandse tapijtindustrie de bijzondere eigenschappen van tapijt onder de aandacht brengen van de consument. ‘Zacht’ is het terugkerende woord in de breed opgezette campagne. Initiatiefnemer en financier van de campagne is de Stichting PIT (Promotie & Informatie Tapijt), ofwel de samenwerkende [...] Lees meer

Aantal winkelmeters stijgt ondanks crisis

Opmerkelijke cijfers van de Rabobank: sinds 2004 is het aantal winkelmeters fors gestegen. Zelfs de laatste jaren is die trend niet gestopt. Bron: Locatus Ondanks de crisis is het aantal winkelmeters sinds 2004 fors gestegen. Dit zegt Jos Voss, sectoranalist van de Rabobank. ‘Een aantal jaar geleden zijn beslissingen genomen die nu hun weerslag [...] Lees meer

Beurs Intirio in de startblokken

Komende zondag begint de 16e editie van Intirio. Circa 200 exposanten zullen naar verwachting zo’n 10.000 bezoekers over de vloer krijgen in Gent. Opvallend is het aantal nieuwe Nederlandse exposanten. Ondanks het feit dat de crisis nog steeds in de hele keten doorwerkt, heeft Intirio daar als beurs in ieder geval getalsmatig weinig last van. [...] Lees meer

FC Dordrecht monitort slaapgedrag spelers

Met een speciale sensor wordt het slaapgedrag van spelers van FC Dordrecht in kaart gebracht. Met de resultaten hiervan kunnen eventueel aanpassingen in de slaapomgeving gedaan worden. FC Dordrecht monitort sinds kort het slaapgedrag van de spelers. De spelers van de koploper in de Jupiler League slapen met een zogeheten SlaapID, een klein apparaatje [...] Lees meer

Koelnmesse weer in de zwarte cijfers

De Koelnmesse heeft afgelopen voor het eerste sinds 2006 weer winst gemaakt. De omzet steeg naar 280 miljoen euro en het streven is naar 300 miljoen in 2015. De beursorganisator maakt graag bekend dat er weer winst wordt gemaakt na een aantal moeilijke jaren. Hoeveel de winst bedraagt wordt niet bekend gemaakt, maar het zijn ‘dubbele [...] Lees meer

Pensioenfonds Detailhandel geldschieter voor MKB-fonds

Het Pensioenfonds Detailhandel heeft zich als eerste verbonden als geldschieter een investeringsfonds voor het MKB. Een verzekeraar wordt mogelijk de tweede deelnemer voor het fonds.. Het nieuwe fonds is vooral bedoeld voor ‘kleine’ mkb’ers die nergens anders financiering kunnen krijgen. Het is de bedoeling dat het fonds een omvang [...] Lees meer

Webinar WoonWerk: toeslaan op het juiste moment

‘Het piekmoment niet closen en zichzelf uit de verkoop lullen.’ Dat is de zin die het meest bleef hangen na afloop van het eerste webinar van WoonWerk, afgelopen maandag. Afgelopen maandag was het eerste webinar dat de stichting WoonWerk organiseerde voor verkoopmedewerkers in de woonbranche. Voor de digitaal minder geschoolden: een [...] Lees meer

Fonq.nl neemt Direct Design over

Webwinkel fonq.nl heeft designmeubelspecialist Direct Design overgenomen. Met deze overname versterkt het webwarenhuis haar positie als online retailer in de woonbranche. Door de overname wordt het assortiment uitgebreid met tientallen designmerken zoals Pastoe, Driade, Knoll. Thonet en Label. Fonq.nl had zelf al onder meer Kartell, Artemide en Hay in [...] Lees meer

Beter Bed stopt met Slaapgenoten en Matrassen Concord

Beter Bed trekt de stekker uit de formules Slaapgenoten en Matrassen Concord in de Benelux. Hierdoor hoopt het bedrijf de moeilijke marktomstandigheden in Nederland en België beter te kunnen doorstaan. Het gaat in totaal om circa veertig filialen die dit jaar nog de deuren zullen moeten sluiten. Hoeveel banen er bij de operatie verloren gaan, is [...] Lees meer

Eerste webinar WoonWerk

Gisteren organiseerde WoonWerk een webinar, de eerste in een serie webinars die inspeelt op het gedrag van de veranderende consument. Thema was ‘Help, de klant vraagt om korting!’ Verkooptrainer Richard Beune legde voor de camera uit wat de do’s en don’ts zijn wanneer je als winkelier met zo’n vraag naar korting te maken [...] Lees meer

Ikea Delft stopt met 1 euro-ontbijt vanwege files

Ikea Delft schaft het ontbijt voor 1 euro af omdat dit in het weekend te vaak leidde tot files. Ikea Delft zette verkeersregelaars in om de overlast te verminderen vanwege de enorme drukte en Rijkswaterstaat heeft al meerdere keren de afrit van de A13 richting de Ikea-vestiging afgesloten om ongelukken te voorkomen. Het ontbijt is al sinds 5 januari [...] Lees meer

Meeste ontwikkeling op Domotex bij pvc vloeren

De markt voor pvc vloeren ontwikkelt zich het sterkst, zo toonde Domotex. Wat betreft innovatie was de beurs wat betreft presentatie beter dan voorheen. Houtmotief, gemaakt van pvc. Hoewel het innovatief vermogen van veel exposanten op Domotex (11 t/m 14 januari) niet echt hoog was, werd dit jaar het concept Innovations@Domotex gelanceerd. Want er [...] Lees meer

‘Consument van de toekomst wil maatwerk’

Winkeliers moeten nieuwe digitale ontwikkelingen slim integreren op de winkelvloer. De consument wil in de toekomst namelijk alleen nog retailers die in hun fysieke winkel het beste van het web te brengen en andersom. Deze aanbeveling en tegelijkertijd ‘conclusie’ stelt de expertgroep Selection van het onderzoeksprogramma 2020. Een [...] Lees meer

Heimtextil in beeld

Heimtextil ( 8 – 11 januari, Frankfurt) is vooral een beurs waar kleuren en gevoel een belangrijke rol speelt. Hierbij een klein overzicht in beeld. Digitaal printen breekt nu eindelijk echt door. Vrijwel ieder oppervlak is hier voor geschikt. Behang op een paneel, stof voor de poef en een tafelblad met hetzelfde dessin. Gerster is specialist in [...] Lees meer

Herstel woningmarkt valt toch tegen

De woningmarkt lijkt toch minder sterk te herstellen dan tot nu toe werd aangenomen, zo blijkt uit cijfers van het Kadaster. Juichte makelaarsvereniging NVM te vroeg? Uit cijfers van het Kadaster blijkt dat het aantal verkochte woningen in december 11% lager was dan in dezelfde maand een jaar eerder. Eerder wezen cijfers van de Nederlandse Vereniging [...] Lees meer

Ikea trekt het land in om slaapkamer bij consument op te knappen

Ikea gaat binnenkort bij 5 consumenten thuis hun ‘droomslaapkamer’ te realiseren. Online kunnen mensen zich opgeven voor deze make-over. In februari trekt de ‘slaapkamerbrigade’ van Ikea het land in om de slaapkamer van een aantal Nederlanders volledig op te knappen. Daarbij gaat het om meubels, bedden, matrassen, bedtextiel, [...] Lees meer

Beurzen open, dijken door

De Nederlandse economie blijft achter in vergelijking met omringende landen. Wat nodig is om de zaak los te trekken, is een dijkdoorbraak. Symbolisch, of desnoods een echte. Op dit moment is het beurzentijd. De grote Duitse beurzen Heimtextil en Domotex zitten er op en de meubelbeurs in Keulen loopt op zijn eind. Eind van de maand start Maison & [...] Lees meer

Provincie Gelderland houdt Hornbach tegen

Gedeputeerde Staten van de provincie Gelderland zien niets in de komst van Hornbach naar Ressen. Op die locatie, tussen Arnhem en Nijmegen, past volgens hen geen grote bouwmarkt. De beslissing van de provincie Gelderland is een streep door de rekening van de Stadsregioraad Arnhem Nijmegen. Die wilde in Ressen, ten noorden van Nijmegen, ruimte voor [...] Lees meer

Leegstand winkels in 2013 toegenomen

De leegstand van winkelpanden is in 2013 voor het zevende jaar op rij toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Locatus. De leegstand van het aantal winkelpanden steeg in 2013 van 6,4% naar 6,9% naar totaal ruim 15.000 leegstaande winkelpanden, aldus Locatus. De meeste lege panden werden ‘aangeleverd’ door damesmodezaken. [...] Lees meer

Slecht weer goed voor mattenverkoop

Hoewel de winter het tot nu toe laat afweten, bereidt Cotap zich voor op slechter weer. De groothandel introduceert een collectie entreematten van het merk Ambiant. Het wil nog niet echt winteren. De temperatuur is veel te hoog en sneeuw en ijs lijken nog ver weg. Maar je kunt beter goed voorbereid zijn en voorzorgsmaatregelen nemen voordat de [...] Lees meer

Eerste indruk beurzen: digitalisering dé trend van 2014

De digitalisering slaat op alle fronten toe, zo blijkt na bezoek aan de beurzen Heimtextil en Domotex. Van ontwerp tot productie en van bestelling tot betaling. Digitalisering is de belangrijkste trend van de grote beurzen die nu in Duitsland worden gehouden. Gisteren sloot in Frankfurt de Heimtextil, zaterdag ging Domotex in Hannover van start en [...] Lees meer

Rivièra Maison populair op Marktplaats

Rivièra Maison is een gewild merk op Marktplaats. In de rubriek ‘Huis & Inrichting’ was he merk op de tweede plaats van de top 10 zoekwoorden. Eerste was het zoekwoord ‘gratis’. Volgens cijfers van is in 2013 veel gezocht naar producten van Rivièra Maison. Het lifestylemerk staat, net als in 2012, op de tweede [...] Lees meer

showUP: b2b event voor woonaccessoires

Op 2 en 3 februari is de derde editie van showUP, een kleinschalige vakbeurs voor woonaccessoires en cadeaus. Ook dit keer vindt de beurs plaats in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. showUP richt zich primair op inkopers en detaillisten die hun assortiment willen aanvullen met eigentijdse en vernieuwende producten. Daarnaast wil showUP een inspirerend [...] Lees meer

De opruiming werkt pas goed als de zaak echt wordt opgeruimd

De opruiming is een ideaal moment om van oude of moeilijk lopende producten af te komen. Het levert geld en ruimte op. Wie als ondernemer dat niet doet, krijgt gegarandeerd problemen. Met de retail gaat het niet goed en zeker niet met retailers in de woonbranche. Gelukkig is er nu Opruiming!!! en kunnen winkeliers ruimte creëren om nieuwe [...] Lees meer

Mogelijk doorstart voor failliete verlichtingsfabrikant hala

Fabrikant hala is op 23 december failliet verklaard. Wellicht maakt het bedrijf een doorstart, maar daarover is geen zekerheid. Hala werd op 30 december failliet verklaard. Curator is William Lansing van Bruggink & Van der Velden Advocaten in Utrecht, maar deze kon tot op heden nog geen commentaar geven op de ontwikkelingen. In de markt ruist het [...] Lees meer

Groothandel Mommersteeg introduceert ‘groene’ pvc vloer

Vloerengroothandel Mommersteeg introduceert een pvc vloer die volledig is gemaakt van natuurlijke grondstoffen. Tegelijkertijd is de vloer makkelijk in onderhoud en reiniging. De vloer is volgens de fabrikant, de Duitse firma Windmöller, wereldwijd de eerste ‘biovloer’ die vrij is van schadelijke stoffen en gemaakt van natuurlijke [...] Lees meer

Thuisin maakt bliksemstart in nieuwe jaar

Per 1 januari hebben 6 winkeliers zich aangesloten bij franchise organisatie Thuisin. Daarmee start Thuisin het nieuwe jaar met een groeispurt en is de organisatie op weg naar 30 deelnemers. De nieuw aangesloten ondernemingen zijn Van Brederode uit Den Helder, Van de Velde uit Bergambacht, Hendriks uit Nieuwegein, de Vakman uit Utrecht, Heeman te [...] Lees meer

TV spotje Ikea speelt in op vastzittende huizenmarkt

Vandaag lanceert Ikea een tv commercial die zich richt op creatieve woonoplossingen voor de vastzittende huizenmarkt. De oplossing? Verhuizen in je eigen huis. Wat doe je als je droomt van een nieuwe plek, maar je huis niet verkocht wordt? Met deze vraag speelt Ikea in op een onderwerp waar veel Nederlanders mee te maken hebben. Carolien de Wit, [...] Lees meer

Meubelboulevard Wooon wil bouwmarkt en tuincentrum

Woonboulevard Wooon in Leiderdorp wil uitbreiden met tuin- en dhz-artikelen om zo tegenwicht tegen Ikea te geven. Ikea gaat namelijk dit jaar een vestiging in Leiderdorp openen en Wooon wil daarom verruiming van de regels. Meubelboulevard Wooon wil de mogelijkheid hebben om een kleine bouwmarkt en een klein tuincentrum toe te voegen aan het bestaande [...] Lees meer

Uitverkoop in België van start

Vandaag start in België de uitverkoop, ofwel de solden. De soldenperiode is voor de detailhandel belangrijk omdat de consument er massaal gekocht wordt door de consument. Vooral de modezaken hopen nu af te komen van hun wintercollecties. De uitverkoopperiode is in België sterk gereglementeerd en zo mag voorafgaand aan de deze periode niet [...] Lees meer

De consument zit aan de knoppen

Voor wie het nog niet wist: consumenten krijgen steeds meer macht over producten en diensten die zij van anderen afnemen. Daarom moet je goed luisteren naar wat consumenten willen. En dus ook niet willen. Het is nieuwjaar en wij beginnen niet met goede voornemens of een fris idee, maar meteen met een vet cliché: de consument zit aan de knoppen. [...] Lees meer

Duitse tapijtcampagne op Heimtextil en Domotex

De campagne Teppich & Du wordt op de beurzen Heimtextil en Domotex onder de aandacht gebracht. Het is een in het najaar van 2013 gestarte imagocampagne om tapijt onder de aandacht te brengen van de (detail)handel en de consument. In september 2013 startte de campagne TEPPICH & DU die zich richt op de handel, de stoffeerder en de consument in [...] Lees meer

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten