Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

PPC deelt fiets uit in Tour de France actie

Budget Floorstore Amsterdam is winnaar van een fiets, de hoofdprijs van de Tour de France actie die groothandel Plinten & Profielen Centrale recentelijk organiseerde. De actie was gelieerd aan Quick-Step, de vloerenfabrikant die sponsor is van een wielerploeg die meedeed aan de Tour. Ivo Zwanenburg (links op de foto) nam namens Budget Floorstore [...] Lees meer

Kleine kluswinkel is oplossing voor leegstand

De provincie Utrecht liet onlangs weten het aantal winkelmeters in de dorpen en steden binnen de provincie te willen terugbrengen omdat zij ziet dat door veranderend consumentengedrag en technologische ontwikkelingen - denk aan internetverkoop - de winkelleegstand zal gaan toenemen. De provincie heeft dit voornemen naar aanleiding van een rapport dat [...] Lees meer

Koper voor Kwantum lijkt te zijn gevonden

Kwantum staat op het punt om verkocht te worden, zo meldt Retailnews.nl. Met de verkoop wil moederbedrijf Macintosch de schulden verlagen en investeren in de schoenenwinkels. Macintosh Retail Group maakte vorig jaar bekend van Kwantum af te willen. Volgens ceo Kurt Staelens zijn er voor de woonwinkelketen ‘bindende biedingen’ binnen [...] Lees meer

Sterke positie Duitse detaillisten in meubelverkoop

Hoewel de online handel groeit, zijn Duitse winkeliers met afstand de grootste verkopers van meubelen in eigen land. Vooral winkeliers die zijn aangesloten bij een af ander samenwerkingsverband hebben een sterke positie. Duitsland is in Europa de belangrijkste afzetmarkt voor meubelen. Vorig jaar steeg de afzet met 1,4% tot 31, 5 miljard. Liefst 19,4 [...] Lees meer

Nederlanders shoppen vaker online

Het aantal online shoppers neemt nog steeds toe. In 2014 kochten 10,4 miljoen mensen wel eens wat online en bijna 8 miljoen doen dat regelmatig. Vooral reizen, vakanties en kleding wordt online gekocht. De sterkste stijging zit bij producten voor het huishouden. De cijfers zijn afkomstig van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat onderzoek [...] Lees meer

Design derby Nederland - België in Rotterdam

Het Museum Boijmans Van Beuningen toont een selectie van 500 designobjecten van de laatste 200 jaar uit Nederland en België, variërend van broodroosters tot schoenen en van stoelen tot auto’s. Om het een beetje spannend te maken is de tentoonstelling omgedoopt tot ‘Design Derby BE-NL’. De tentoonstelling wordt gehouden [...] Lees meer

Meubelfabrikant DFS wil meer winkels in Nederland

De Engelse meubelfabrikant DFS wil uitbreiden met twee nieuwe winkels. In november vorig jaar opende de Engelse retailer op de meubelboulevard Cruquius de eerste Nederlandse vestiging. Gezien de positieve resultaten is besloten meer vestigingen te openen. Waar de nieuwe vestigingen gaan komen is nog niet bekend. De tot nu toe opgedane ervaringen in [...] Lees meer

Einde opleiding voor de parketbranche

De opleiding tot parketteur stopt. Het ROC Midden Nederland, dat de opleiding verzorgt, houdt er in 2016 mee op. Huidige leerlingen kunnen hun opleiding afmaken. De opleiding trok al jaren weinig belangstelling en om door te kunnen gaan was het noodzakelijk om komende schooljaar te kunnen starten met minimaal 12 nieuwe leerlingen. Dat aantal bleek [...] Lees meer

Meubelfabrikant Arco zoekt foto’s van mooie bomen

Arco wil de Local Wood collectie promoten en zoekt daarvoor steun via een Facebook-actie. Mensen kunnen een foto uploaden van ‘de mooiste boom in de buurt’ en daarmee een weekendje Achterhoek winnen. Local Wood is de collectie waarbij de meubelfabrikant uit Winterswijk gebruik maakt van hout uit de regio. Ook het zagen gebeurt in de buurt. [...] Lees meer

Personaliseren is vooral marketing geleuter

Ontwerp je eigen schoen, stel je persoonlijke matras samen, ga je eigen bank customizen, maak je eigen favoriete fruitdrankje, configureer de vloer van je keuze, kies je top 10 playlist, creëer de sfeer die jij wenst. Als ik bladen, sites en vooral marketeers moet geloven kan ik kiezen uit veel. En tegelijkertijd voor weinig want wat een paar [...] Lees meer

Online meubelretailer Made.com zoekt showroom in Amsterdam

De Engelse online meubelretailer Made.com is op zoek naar een showroom in Amsterdam. ‘Het helpt als je de sfeer kunt proeven en de producten kunt testen’, aldus country manager Damien Poelhekke. Designmeubelwinkel Made.com is op zoek naar een showroom in Amsterdam. In juni opende de Engelse online retailer voor twee dagen een pop up store [...] Lees meer

Aandacht voor jongeren én duurzaamheid tijdens Tendence

Op Tendence wordt er plaats ingeruimd voor jonge talenten die op de beurs de mogelijkheid krijgen zich met hun ontwerpen te profileren. Deels zijn deze ontwerpen geselecteerd vanwege hun relatie met het begrip duurzaamheid. Al een paar jaar geeft de Frankfurter Messe ruimte aan jonge, veelbelovende ontwerpers om zich op de beurs (29 aug. t/m 1 sept.) [...] Lees meer

Lekker barbecueën op de beurs

Tijdens de Spoga tonen exposanten niet alleen de barbecues voor het seizoen 2015, maar kunnen bezoekers ook tijdens de beurs proeven hoe het smaakt; lekker bakken, braden, grillen, wokken, smoren, stoven en stomen op de barbecue. Hoewel het barbecue-seizoen nu zijn hoogtepunt beleeft, loopt de industrie al vooruit op het komend jaar. Wie wil weten wat [...] Lees meer

Jonge gezinnen kopen het meeste online

Jonge gezinnen doen veel aankopen via internet. De meeste online inkopen worden doordeweeks gedaan en op zondag gaat het vooral om duurdere aankopen. Ouderen kopen vooral tussen 12.00 en 14.00 uur. De gegevens komen van Experian Marketing Services die het online koop gedrag van verschillende Nederlandse consumentengroepen in kaart bracht. Zo blijkt [...] Lees meer

Duitsers boos over subsidie Poolse meubelindustrie

De Duitse brancheorganisatie VDM vindt het onjuist dat er subsidie gaat naar de Poolse meubelindustrie waardoor de eigen industrie zwaar wordt beconcurreerd door goedkope import uit Polen. ‘Het is een schandaal’, zegt Dirk-Uwe Klaas, voorman van de VDM (Verband der Deutsche Möbelindustrie) als reactie op de 9,7 miljoen subsidie die de [...] Lees meer

De Tour win je niet in bed

Matrasfabrikant M Line maakt reclame met in de hoofdrol diverse wielrenners die nu meedoen in de Tour de France. Dit alles vanuit de gedachte dat goed slapen de sleutel is voor succes. Met onder meer good old Joop Zoetemelk als uithangbord slaat M Line dezer dagen stevig op de trom om de eigen producten te promoten. Slim gevonden, want Joop Zoetmelk [...] Lees meer

Tendence: functionele en vooral veel decoratieve producten

De beurs Tendence toont producten voor huis, tuin en keuken waarbij het decoratieve element minstens zo belangrijk is als het functionele aspect. Daarnaast is er aandacht voor trends, design en duurzaamheid. Handige, leuke, mooie en (steeds meer) duurzame producten voor in en om het huis waarbij het decoratieve element vaak prevaleert boven het [...] Lees meer

Creatieve producten voor het buitenleven

Op de ‘tuinmeubelbeurs’ Spoga staan vijftien ontwerpen van jonge designers die opvallen door hun vormgeving, functionaliteit of vernieuwende karakter. De prototypen zijn te zien op komende beurs, eind augustus in Keulen. De prototypes zijn de winnende ontwerpen van een eerder dit jaar gehouden wedstrijd waarbij creatieve ideeën werden [...] Lees meer

Nieuwe eigenaren voor Praxis en Formido

Maxeda DIY, eigenaar van Praxis en Formido, worden verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij Ardian en de Amerikaanse investeerder Goldentree. Maxeda was in handen van investeringsmaatschappijen Cinven, KKR en Permira, die het concern vorig jaar in de etalage zetten. Daar zou toen 800 miljoen euro voor gevraagd, maar er werd geen koper gevonden. [...] Lees meer

Aantal Duitse woonwinkels loopt hard terug

Een derde van de Duitse woonwinkels is wellicht verdwenen rond 2020, zo voorspelt het Duitse onderzoeksbureau ECC. Vooral de digitalisering in de branche zorgt voor veel verandering waardoor vooral de kleine zaken het loodje leggen. De digitalisering zorgt voor grote veranderingen in de woonbranche, zo schrijft ECC Köln (E-Commerce Centre [...] Lees meer

Webwinkelen handig bij extreme hitte of crisis

De actualiteit illustreert dat het bestaan van internet, en daarmee het online winkelen, een steeds grotere concurrent wordt van de fysieke winkel. Deze week gaf de site Retailnews.nl een alarmerend overzicht over gerealiseerde en toekomstige winkelsluitingen waarbij vooral gekeken wordt naar de Verenigde Staten. Daar verdwijnen duizenden winkels. Ook [...] Lees meer

Grieken winkelen op het web

Grieken kunnen nog maar maximaal 60 euro per dag pinnen waardoor winkeliers hun omzetten zien dalen. Webwinkels beleven echter gouden dagen omdat consumenten hierbij met pinpas of creditcard kunnen afrekenen. Vooral luxe producten lopen lekker. De beperkte beschikbaarheid van cash geld en zelfs leegrakende pinautomaten betekent dat de omzetten van [...] Lees meer

Hitte stuwt online verkoop

Het warme weer van afgelopen dagen zorgde voor extra online verkoop. Daarbij ging het niet alleen om zomergerelateerde producten, zo zegt Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels. Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, zorgden de warme dagen voor ‘een aantal miljoenen euro’s’ extra omzet voor webwinkels, [...] Lees meer

Vakbeurs showUP: fris en creatief

In augustus is de zesde editie van showUP, vakbeurs voor Home & Gift. Naast het aanbod van 200 bedrijven, ontwerpers en labels zijn er presentaties over ‘trends en ondernemen’. De beurs showUP beleeft op 23 en 24 augustus haar zesde editie. Ruim 200 bedrijven, ontwerpers en labels zullen zich presenteren in de Expo Haarlemmermeer in [...] Lees meer

Frank Abbeel switcht binnen Hilding Anders

Frank Abbeel is benoemd tot sales en marketing director Benelux bij beddenconcern Hilding Anders. Hij is de opvolger van Bart Scheltema de Heere. Abbeel wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hilding Anders in de Benelux. Hij zal zijn focus leggen op het ondersteunen van de verschillende verkoopteams. Abbeel werkt sinds [...] Lees meer

Wehkamp wordt overgenomen door investeringsmaatschappij

RFS Holland Holding, het moederbedrijf van onder meer Wehkamp en fonQ, wordt verkocht aan de Britse investeringsmaatschappij Apax Partners. Naar verluidt is met de overname 450 miljoen euro gemoeid. Onder RFS Holland Holding hangen naast Wehkamp ook fonQ, Create2fit (diverse webshops in bruin- en witgoed) en kredietverstrekker Lacent. Wehkamp is met [...] Lees meer

Bauhaus krijgt groen licht van gemeente Arnhem

De komst van een vestiging van de Duitse bouwmarkt Bauhaus in Arnhem is weer een stapje naderbij gekomen. Een nieuw bestemmingsplan van de gemeente maakt dit mogelijk. De komst van Bauhaus is in strijd met het huidige bestemmingsplan, maar volgens de gemeente Arnhem is het toch mogelijk om een vergunning te verlenen aan de Duitse retailer. Onlangs [...] Lees meer

Utrecht loopt warm voor de Tour

Morgen start in Utrecht de Tour de France. Retailers in de stad proberen een graantje mee te pikken van de Tourgekte. Uiteraard met speciale fietsen en allerlei geelgekleurde producten, maar ook met het oer-Hollandse icoon Nijntje. Bij Meubelzaak ComboDesign is de etalage verkleurd in geel. Karpetten, een bank, een kast, bijzettafeltjes en diverse [...] Lees meer

Touractie PPC: win een fiets

Groothandel PPC (Plinten & Profielen Centrale) houdt een actie waarbij klanten een fraaie fiets kunnen winnen. Reden? PPC is distributeur van Quick-Step dat sponsor is van de Etixx-Quick Step ploeg. Quick-Step is al jarenlang sponsor van een wielerploeg en houdt daarom jaarlijks acties rond de Tour de France. Dit jaar maken klanten van PPC kans op [...] Lees meer

Actie, verlaag de prijzen!

Het wordt steeds gekker; in september komt er driedaagse stoomcursus ‘RetailTheater’. De naam is bedacht door een tweetal dames die retailers graag willen helpen. Zij schreven onder dezelfde naam een boek en met RetailTheater bedoelen zij dat de (fysieke) retailer wel wat duidelijker mag laten zien dat hij bestaat en dat hij wat te bieden [...] Lees meer

Meubelfabrikant Artifort zoekt de ‘grootste fan’

Artifort is op zoek naar ‘Artifans’, mensen die een fan zijn van het merk. Met het opsturen van een selfie met je favoriete Artifort meubel maak je kans op het winnen van de Orange Slice, een klassieker uit het repertoire van de meubelfabrikant. Artifort bestaat dit jaar 125 jaar en wil weten waarom mensen al generaties lang ‘houden [...] Lees meer

Ikea introduceert nieuw winkelformat in Engeland

Ikea opent dit najaar in Norwich een kleine winkel, zonder magazijn, maar wel met de mogelijkheid om bestelde producten af te halen. Ook moet de winkel gaan fungeren als adviesplek voor klanten. In Norwich (ten noordoosten van Londen) komt een Ikea in kleinformaat waar klanten bestelde goederen kunnen oppikken die online zijn besteld. De winkel heeft [...] Lees meer

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten