Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Ikea past logo aan voor digitale strategie

Ikea heeft een dynamisch logo laten ontwerpen dat over foto's en en video geplaatst kan worden waardoor het totale beeld zichtbaar blijft. Het is onderdeel van Ikea's e-commerce strategie. Om misverstanden te voorkomen: het bekende blauwgele logo van Ikea blijft. Zeer recentelijk is dat een heel klein beetje gewijzigd, maar je moet er tekst en uitleg [...] Lees meer

INretail lanceert woontrends en bijpassende trendwaaier

Met het achterhalen en benoemen van woontrends en een daarbij passende fysieke trendwaaier geeft INretail haar leden een hulpmiddel bij inkoop, styling en marketing. In juni komen er twee bijeenkomsten ter toelichting. Brancheorganisatie INretail wil met de trendwaaier de leden helpen als houvast om 'doordachte keuzes' te maken. Die keuzes hebben in [...] Lees meer

Goede omzet voor woonwinkels in maart

De winkels in doe-het-zelf artikelen, keukens, vloeren, meubelen en artikelen voor woningrichting hadden een goede omzet in maart, vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De detailhandel realiseerde in maart 4,4 procent meer omzet dan in maart 2018. Dat geldt zowel voor de food- als de non-foodsector, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Winkels [...] Lees meer

Vergroening in designland

Wij gaan het dit keer niet hebben over stoelbekleding van paddenstoelen, tafelbladen van geperst vlas en tapijt van afgedankte visnetten. En ook niet over het recyclen van petflessen voor gordijnstof of het gebruik van natuurlijke olie om een parketvloer te vervolmaken. Het gaat dit keer over vergroening door middel van levende planten. Op de vorige [...] Lees meer

Consument besteedt steeds minder aan woninginrichting

Consumenten besteden relatief gezien steeds minder aan de inrichting van hun huis. Die trend is ingezet rond de eeuwwisseling en lijkt een constante te worden. Ontwikkeling consumptieve bestedingen aan woninginrichting in miljoenen euro’s (bron: CBS) Afgelopen jaren waren de omzetten van retailers in de woonbranche gemiddeld genomen behoorlijk goed, [...] Lees meer

Nieuwe namen bij online zoekgedrag naar matrassen

Het online zoeken naar matrassen op merknaam is in korte tijd veranderd. Matrasmerken die traditioneel worden verkocht door retailers in een winkel worden ingehaald door aanbieders die zich online sterk profileren. Zogeheten matrassen start-ups zijn de laatste jaren sterk opgekomen. Zij hebben een zeer beperkt assortiment (meestal slechts een enkel [...] Lees meer

Planten mixen met interieurdesign

Het gebruik van planten binnenshuis krijgt steeds meer aandacht en het groen wordt onderdeel van de interieur, zowel in de zakelijke als privé inrichting. Dus waarom niet een vleugje design daar aan toevoegen? Het heeft niets te maken met de 'botanische trend' (dat is een hype die vanzelf een keer uitdooft), maar de belangstelling voor levend groen in [...] Lees meer

VME Nederland en Euretco Wonen bundelen krachten

Euretco Wonen en VME Nederland gaan samenwerken om zo een platform te creëren voor de bij beide organisaties aangesloten zelfstandige ondernemers in de wonen- en keukenbranche. Dit zal gebeuren onder de vlag van de nieuw te vormen Woon Retail Groep. Door de vorming van de Woon Retail Groep en de daarmee gepaard gaande schaalvergroting kunnen [...] Lees meer

Voormalig beursorganisator Textirama lanceert fonds voor innovatie

Voormalig beursorganisator Textirama gaat met een speciaal fonds innovatie ondersteunen om het imago van de Belgische textielindustrie te versterken. Bedrijven en studenten kunnen geld ontvangen om hun innovatieve ideeën of producten uit te werken. Textirama is bekend van de beurzen Intirio en MoOD/Indigo, maar is van huis uit geen beursorganisator. [...] Lees meer

Groot en goedkoop is niet gezellig

De Duitse inkoopgroepen EMV en Garant gaan samenwerken om zo een nog grotere inkoopkracht te formeren. Concurrenten VME en Union maakten die deal vorig jaar al en zo worden de machtige Duitse inkooporganisaties nog groter. Met als afzetmarkt honderden retailers die keukens en meubels verkopen kunnen de inkooporganisaties de producenten een worst [...] Lees meer

Miljardenverlies Steinhoff na boekhoudschandaal

Na lang onderzoek vanwege grootschalig geknoei met de cijfers publiceerde Steinhoff International deze week de jaarcijfers over het boekjaar 2017/1 met als resultaat een verlies van 3,68 miljard euro. Na bijna anderhalf jaar onderzoek door PricewaterhouseCoopers (PWC) publiceerde Steinhoff International op 7 mei de balans over het boekjaar 2016/17. [...] Lees meer

Made.com lanceert nieuwe collectie van TalentLAB

Webwinkel Made.com lanceert de vierde collectie van TalentLAB, een initiatief waarbij jonge designers een ontwerp kunnen indienen waarna consumenten bepalen of het ontwerp daadwerkelijk in productie wordt genomen. De vierde collectie van TalentLAB – de eerste werd eind 2017 gelanceerd – bestaat uit achttien banken, stoelen, tafeltjes, lampen, een [...] Lees meer

Lezingen tijdens beurs Design District

Tijdens het drie dagen durende Design District zijn er diverse lezingen en workshops. Terugkerende elementen hierin zijn duurzaamheid, design en identiteit, alle gerelateerd aan kantoorinrichting. Wat zijn de voor- en nadelen van een open werkomgeving, hoe realiseer je een kantooromgeving waar creativiteit en vitaliteit een belangrijke rol spelen, hoe [...] Lees meer

Duitse meubelinkoopgroepen EMV en Garant gaan samenwerken

Per 1 juli aanstaande gaan de inkoopgroepen EMV en Garant verregaand samenwerken onder de naam EMMK. Met de samenwerking hopen beide groepen meer synergie te bereiken. Eerder dit jaar besloten de inkoopgroepen Einrichtungspartner VME en Union ook al te fuseren. De nieuw te vormen organisatie zal gaan opereren onder de naam Einkaufsgesellschaft [...] Lees meer

De klantenknuffelaar

Carpetright zoekt een klantenknuffelaar, zo las ik deze week op LinkedIn. Er wordt gezocht naar iemand die de verkoopteams gaat trainen met als doelstelling: De Conversie omhoog krijgen door klanten te knuffelen! De functie is fulltime, je krijgt een vast dienstverband, een 'prima salaris' en een leasebak. Geen paardenfluisteraar of iemand die je [...] Lees meer

Maison & Objet introduceert beursdeel voor 'moderne werkplek'

Met het segment Work! speelt de organisatie van Maison & Objet in op de trend naar het creëren van moderne en trendy kantoorruimtes met producten, lezingen en een speciale ruimte hiervoor. De beurs Maison & Objet richt zich op lifestyle, decoratie en design en voegt tijdens de najaarseditie (6 tot en met 10 september in Parijs) daar een nieuw [...] Lees meer

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten