De traditionele voorjaarsbeurs in het HTC heeft een andere naam gekregen. Het heet nu de Home Trade Center Vakdagen. Speciale aandacht wordt besteed aan de hospitality markt.
Van oudsher heet de beurs in het HTC (Home Trade Center) Home & Interior. Daar wordt nu van afgestapt en van 3 t/m 6 februari worden de Home Trade Center Vakdagen gehouden met als thema ‘ontmoeting’. In een persbericht wordt dat toegelicht met ‘Tijdens deze vakdagen ontmoeten exposanten, retailers en specialisten elkaar.’ Uiteraard gaat het om de presentatie van nieuwe en vernieuwde producten, alleen wordt daar in de communicatie niet de nadruk op gelegd.
Nieuwe doelgroep
De beursorganisatie hoopt met extra aandacht voor de hospitality markt nieuwe doelgroepen aan te spreken. Dus mensen die zich beroepsmatig bezighouden met de inrichting van hotels, restaurants, vakantieparken en dergelijke zullen worden uitgenodigd om naar Nieuwegein te komen. Elke dag zal voor hen een presentatie worden gegeven waarin ze kunnen kennismaken met (exposanten van) het HTC. ‘De branche is op zoek naar aanvullende business’, motiveert HTC-directeur Anne-Marie Burger de verbreding van de doelgroep. We kregen deze mensen wel binnen, maar deden daar weinig mee in de communicatie. Dat verandert nu.’
Keuzes maken
Inhoudelijk zullen de dagen niet veel ander zijn dan anders en is het in feite gewoon een beurs zoals altijd. Over een mogelijke invulling van de Home Boxx, het ‘bijgebouw’ van het centrum, is nog niets bekend. Zoals gewoonlijk zal de eerste beursdag (3 februari) toegankelijk zijn voor consumenten. De dinsdag is stylistendag waarbij diverse activiteiten zullen worden georganiseerd.
De data vallen gelijk met beurs Intirio in Gent, maar dat hoeft volgens Burger geen bezwaar te zijn. ‘Misschien zitten bezoekers in de stemming en gaan ze nu van de ene beurs naar de andere. En anders? Gewoon keuzes maken.’
Meer informatie: www.hometradecenter.nl