hospitality, hotel, restaurant, Het inrichten van werkplekken is het thema van de komende Maison & Objet. Ook de hospitality sector krijgt extra aandacht op deze Franse beurs.
Maison & Objet (6 tot en met 10 september in Parijs) noemt zichzelf leidend als 'internationaal event voor de lifestyle, home decor en interior design industrie', maar verbreedt zich en legt tijdens de najaarsbeurs de focus op de inrichting van werkplekken. Door globalisering, digitalisering, individualisering en toenemende mobiliteit veranderen de inzichten over de inrichting van werkplekken, zo stelt de beursorganisatie. Tegelijkertijd is er de wens van 'kantoorwerkers' voor meer personalisering.
Samenwerking centraal
Ontwerpers, fabrikanten en projectinrichters spelen hierop in en zo ontstaan nieuwe werkplekken. Zie hier de verklaring van het thema voor de komende spetmber0editie van Maison & Objet: Let's work together, met als ondertitel Making workplaces feel like home.
Een tweede speciaal aandachtspunt op de beurs is gericht op de hospitality sector, specifiek, de inrichtng van hotels en restaurants.
Visualisering visie
Een viertal designexperts geven op de beurs met behulp van producten hun visie op dit centrale thema en architecte Laura Gonzalez, dor de beursorganisatie bestempeld tot Designer of the Year zal ook haar ideeën over het centrale uitdragen.
Ook zijn er tijdens de beurs lezingen over internationale ontwikkelingen omtrent werkplekinrichtingen.
Meer informatie: www.maison-objet.com