Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

April positief voor woonbranche

De ‘economische barometer’ voor de woonbranche steeg in april naar een nieuw record. Diverse indicatoren geven daarmee aan dat het goed gaat met de woonbranche, zo stelt onderzoeksbureau Van Es Marketing Services.

In april steeg ‘woonbranche economische barometer’ met zes punten naar een stand van 17,9. De stijging wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door positieve cijfers over de woningmarkt en het consumentenvertrouwen, zo stelt Van Es Marketing Services. Hoewel de weekomzetmutaties van de woondetailhandel minder positief waren dan een maand eerder is de maandomzetontwikkeling in de woondetailhandel nog altijd positief.

Positivisme bij producenten
In april steeg het consumentenvertrouwen met 2 punten tot 26, het hoogste sinds februari 2001. Het gevolg? Consumenten zijn positiever over hun eigen financiële situatie en vinden de tijd gunstiger voor het doen van grote aankopen. Ook producenten zijn positief. Het producentenvertrouwen steeg van 7,8 in maart naar 8,3 in april, aldus het CBS. Het ligt daarmee op het hoogste niveau vanaf maart 2008. Ook cijfers uit de woningmarkt zijn goed en dat alles zorgt volgens Van Es Marketing Services ervoor dat de ‘woonbranche economische barometer’ zo is gestegen.

Woonbranche economische barometer
De woonbranche economische barometer geeft een actueel beeld van het economisch klimaat in de woonbranche. De barometer is opgebouwd uit een aantal marktcijfers die sterk bepalend zijn voor de woonbranche, zoals het consumentenvertrouwen, producentenvertrouwen, indexcijfers over de woningmarkt en het indexcijfer van de weekomzetmutaties van woondetaillisten in Nederland.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2021 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten