Beddenfabrikant Auping opende een webshop waar bedtextiel wordt verkocht. Dit is gebeurd ‘in samenspraak met handelspartners’. Later zullen ook ‘andere producten’ aan het assortiment worden toegevoegd.
Via de webshop kunnen consumenten dekbedden, kussens, dekbedovertrekken, hoeslakens en moltons bestellen. Om dealers niet voor het hoofd te stoten – ze zouden zich gepasseerd kunnen voelen - zijn ‘in een vroeg stadium afspraken gemaakt met onze handelspartners’, zegt Auping-woordvoerder Ine Stultjens. Welke dit zijn, wil ze niet kwijt. Volgens haar wilde Auping al veel langer een webshop openen en is de concretisering hiervan een logisch gevolg van de ontwikkeling dat consumenten graag online winkelen. In de toekomt wil Auping ook ‘andere producten’ gaan verkopen. Welke daarmee worden bedoeld en wanneer dat zal gaan plaatsvinden, is niet duidelijk.
In winkel online bestellen
Volgens Aart Roos, ceo bij Auping, gaat de webshop ook op winkelniveau een rol spelen. Zo kunnen klanten die een matras, bed of boxpring kopen het bedtextiel online bestellen. ‘Een winkel hoeft dus niet meer het volledige assortiment ook daadwerkelijk op voorraad te hebben’, aldus Roos.
App voor persoonlijk advies
Op de site/webshop geeft Auping niet alleen informatie over de producten, maar ook advies over nachtrust en een checklist ter voorbereiding van een bezoek aan de winkel te gaan. Want, zo benadrukt de fabrikant, de fysieke verkooppunten blijven belangrijk en de webshop is een aanvulling op de winkelervaring. Tegelijkertijd met de introductie van de webshop lanceert Auping een app. Hiermee kun je inzicht krijgen in wat je een lekkere matras vindt en daarmee (in de winkel) matrasadvies krijgen. Ook heeft de app een ‘slaapcoach’ die gegevens verzamelt over je slaappatroon en op grond daarvan een ‘persoonlijk slaappprofiel’ kan geven.