Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Beddenmerk Perzona verkocht

Jean-Paul Palman neemt de distributie- en productierechten van beddenmerk Perzona over van Swiss Sense. Met de overname wil Perzona groeien naar een Europees merk.

De overname betreft de licentie voor de productie- en distributierechten van Perzona voor alle niet aan Swiss Sense gerelateerde dealerbedrijven. De correlatie tussen deze twee merken heeft te maken met de eigenaren van Swisse Sense die in 2014 hiermee startten, de broers Mark en Pieter Diks (overigens ook de oprichters van Beter Bed). Zij nemen nu afstand van Perzona door de overname van de distributie- en productierechten door Jean-Paul Palman. Palman werkte jarenlang voor Tempur en was laatstelijk Sr. Vice President North & Central Europe bij Sealy International, het moederbedrijf van Tempur.

Doorgroei Perzona
Volgens Swisse Sense is Palman de aangewezen persoon om Perzona naar de volgende fase te begeleiden. Martin Diks en Karel Poelmans van Swiss Sense: ‘De samenwerking met de heer Palman sluit naadloos aan bij de groeiambitie van het merk, waarin we graag van een keten gerelateerd concept willen doorgroeien naar een Europees erkend merk. In het belang hiervan opereren Swiss Sense en Perzona in de toekomst, middels de verleende licentie, volledig onafhankelijk van elkaar met ieder een focus op de eigen core business.’ Beide bedrijven blijven wel  samenwerken op het gebied van reclame, marketing en productie.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten