Hilding Anders Nederland reorganiseert vanwege de ‘lastige markt’. Een elftal arbeidsplaatsen zal vervallen. Tegelijkertijd wordt sterk ingezet op marketing om de verkoop te stimuleren.
Volgens Hilding Anders Nederland wordt de slaapbranche al jaren gekenmerkt door een gestage omzetdaling. Daarom werd in 2014 het strategie- en marketingbeleid verder aangescherpt om de diverse merken (Eastborn, Pullman, Jensen) ‘onderscheidende marktposities en identiteiten’ te geven. Dit heeft echter niet tot voldoende resultaten geleid en het is nodig om ‘de bestaande organisatie in gelijke pas te laten lopen met marktverwachtingen, kosten en competitieve vereisten’, zo laat het beddenconcern weten. Het betekent dat een elftal arbeidsplaatsen naar verwachting zal vervallen. Ook wil Hilding Anders de ‘duurzame inzetbaarheid’ verbeteren en inzetten op kwaliteitsverhoging.
Grillige markt
Hoewel het eerste half jaar van 2015 een positieve economische ontwikkeling laat zien en uit cijfers blijkt dat de slaapbranche hier ook van profiteert, is de markt nog steeds ‘erg lastig’, zo laat Karen Kraima, marketing manager bij Hilding Anders Nederland, weten. ‘De vijver waarin wij vissen kent steeds meer aanbieders en soms is er een goede maand, gevolgd door een rustige. De geluiden in de pers zijn gunstig, maar het is nog steeds geen weelde en de koopbereidheid is ook nog steeds negatief. Kijk naar Norma dat onlangs failliet ging.’
Herintroductie Sand
Volgens Kraima blijft de eerder ingezette merkstrategie van Hilding Anders ongewijzigd. Als extra wordt het merk Sand, dat drie jaar geleden min of meer van de markt verdween, nieuw leven ingeblazen. Het zal als sublabel van Eastborn qua prijs hierboven worden gepositioneerd. De officiële introductie van Sand zal gebeuren tijdens het evenement Hollandsch Slapen dat van 6 t/m 8 september in Utrecht wordt gehouden.