Tien Belgische bedrijven presenteren zich gezamenlijk op Maison & Objet. In Parijs staan zij op de beursvloer met Hotel Bel’chique, een ingericht pop-uphotel met kamer, lobby en tuin.
In plaats van separate stands bundelen tien Belgische designmerken bundelen hun krachten en presenteren zij zich gezamenlijk op de beurs (2 t/m 6 september) met een compleet ingericht hotel. Dus geen geïsoleerde producten, maar een hotel met lobby, kamer en tuin. Zo willen de deelnemers laten zien wat zij te bieden hebben aan de projectmarkt. Om te benadrukken dat de bedrijven uit la Belgique allemaal chique producten leveren, krijgt het hotel de naam Hotel Bel’chique mee.
Chique design
De naam verwijst naar Belgisch en chique design van topkwaliteit uit het hogere segment. Vakmanschap en ambachtelijke productietechnieken staan centraal en zijn dé verbindingspunten tussen de merken, zo laten de deelnemende bedrijven in een persverklaring weten. 'Belgen zijn vaak te bescheiden over wat ze realiseren. Het zit nochtans in onze genen om topkwaliteit en design te combineren. Daarom steken wij uit boven de rest', zegt Karel Festjens, directeur van TAL.
Deelnemers
Deelnemers zijn TAL (verlichting), Umbrosa (parasols), Durlet (zitmeubelen), Casalis (tapijt en akoestische panelen), Gardeco (kunstobjecten), Lithoss (schakelmateriaal), Verilin (linnengoed), La Legno (parket), deKnudt (spiegels) en Manutti (tuinmeubelen).
Het hotel is te vinden in hal 8, D 91-E 92. (Contract & Hospitality).
Meer informatie: www.maison-objet.com