Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Best Wool Carpets heeft bibliotheek met 10.000 'boeken'

Tapijtfabrikant Best Wool Carpets ontwikkelt 80 tot 100 nieuwe kwaliteiten er jaar en documenteert dat. Het lift mee op de vraag naar natuurlijke materialen en kan zich profileren als duurzaam bedrijf. Van no name werkt het aan rebranding om bekend te worden bij nieuwe doelgroepen.

 


Best Wool Carpets is een van de weinige fabrikanten die volledig is gespecialiseerd in het maken wollen tapijt. Daarbij gaat het niet om uitbundige dessins en bijzondere kleuren, maar vooral om de structuur. In de loop der jaren zijn er talloze kwaliteiten ontwikkeld en per jaar komen daar 80 tot 100 nieuwe bij. In het dertigjarig bestaan van het bedrijf zijn dat er heel veel en die zijn allemaal gedocumenteerd in 'boeken' en samengebracht in een bibliotheek die er ook als zodanig uitziet.

White label
De boeken worden niet uitgeleend zoals in een leesbibliotheek, maar er wordt wel af en toe gebruik van gemaakt en dat geldt ook voor de ruimte zelf. 'Het zou meer kunnen en wij denken er aan om hier relaties te ontvangen om te laten zien wat wij kunnen', zegt Matthijs Stevens, sales & development director.
Die relaties zijn onder meer (project)stoffeerders, interieurarchitecten, interieurmerken, designers en fabrikanten. Voorheen leverde Best Wool Carpets white label producten; zij waren de fabrikant en anderen verkochten het onder een bepaalde naam. Sinds een jaar of twee is dat aan het veranderen en treedt het bedrijf duidelijker naar buiten.

Creativiteit uitdragen
Dat is noodzakelijk omdat voorheen vooral kamerbreed tapijt (aan derden) werd verkocht, maar dat is een krimpende markt. Om nieuw groeipotentieel te vinden, moet het bedrijf nu iets doen wat zij van huis uit nauwelijks deed; vertellen wat zij is en wat zij doet. 'De creativiteit droegen wij niet uit en wij moeten ons nu presenteren aan nieuwe doelgroepen', aldus Stevens.
Zo is Best Wool Carpets sinds twee jaar aanwezig op meubelbeurs IMM in Keulen, was het dit jaar voor het eerst present op de Salone del Mobile in Milaan en wordt er in oktober deelgenomen aan de Dutch Design Week.

Rebranding
Van een in feite anoniem bedrijf dat wereldwijd bekend was bij een selecte groep moet er nu geschakeld worden naar een 'bekend merk' waar anderen graag zaken mee doen. Deelname aan bovengenoemde evenementen is onderdeel van de rebranding van de Brabantse tapijtfabrikant om naam te maken. Onderdeel daarvan is de begin dit jaar gelanceerde collectie 'designkarpetten' Monasch by Best Wool, genoemd naar directeur-eigenaar Yvar Monasch.

Duurzaam en natuurlijk
De steeds sterker wordende vraag naar natuurlijke producten en het begrip duurzaamheid dragen bij aan de positionering en het vestigen van de naam. Stevens: 'wij zitten in een positieve flow. Wij werken met duurzaam materiaal, Monasch by Best Wool is 100% circulair, wij hebben zonnepanelen op het dak en het pand is duurzaam gebouwd. Er zit overal een verhaal achter en dat willen wij visualiseren.'
Vandaar dus die boeken in de bibliotheek.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten