Beter Bed heeft een goed jaar achter de rug. De omzet steeg met 20% en er werd weer winst gemaakt na verlies een jaar eerder. Vooral door corona steeg met name de online verkoop.
Beter Bed Holding realiseerde in 2020 een omzet van ruim 220 miljoen euro, een stijging van zo'n 20%. De nettowinst kwam uit op 7,9 miljoen euro terwijl er in 2019 nog een verlies werd geleden van 4,2 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarcijfers. Het bedrijf heeft zich volgens topman John Kruijssen goed aangepast aan de 'nieuwe economische realiteit' waarbij verdergaande digitalisering een belangrijk element is. Corona zorgde hierbij voor een versnelling van de digitale activiteiten.
Sterke stijging online verkoop
De omzet steeg vooral in de Benelux, met afstand de belangrijkste markt voor Beter Bed. Hoewel vanwege corona in België de winkels 13 weken verplicht dicht moesten werd het omzetverlies meer dan goedgemaakt door de sterk gestegen online verkopen, zowel via de eigen webshop als via platforms zoals Amazon, Bol.com en Wehkamp. Volgens eigen zeggen is Beter Bed sterk op weg om een echte omnichannel retailer te worden.
Matras met sensoren
Door de focus op online zegt Beter Bed beter en sneller te kunnen inspelen op behoeftes en verwachtingen van de consument. Daarbij wordt opgemerkt dat er bij consumenten een toenemende belangstelling bestaat voor slapen dat gererelateerd wordt aan gezondheid en meer energie en geluk. Zo wist het bedrijf vorig jaar al: 2021 wordt het jaar van de slaapkop.
Nog dit kwartaal introduceert Beter Bed een matras die is voorzien van sensoren die analyseren welke ondersteuning het beste is voor een goed slaapcomfort, afhankelijk van lichaamsbouw, gewicht en lengte.