De Duitse matrassenleverancier Bettzeit herdoopt zichzelf tot Emma The Sleep Company, genoemd naar hun meest succesvolle product, de Emma matras. Naast afzet in Europa richt het bedrijf zich nu ook op India en China.
Bettzeit bestaat sinds 2013 en is zeer succesvol met de vermarkting van het merk Emma, een zogeheten one fits all matras die (vrijwel uitsluitend) via internet wordt verkocht. Het bedrijf gebruikt deze merknaam nu voor de bedrijfsnaam die wordt omgedoopt tot Emma, The Sleep Company. Emma bestaat sinds 2015 en presenteert zich als startup die alleen online verkoopt en is daarmee zeer succesvol. Het product wordt in zestien Europese landen verkocht en is sinds kort ook verkrijgbaar in India en Hong Kong. De China International Furniture Fair (CIFF) die momenteel in Shanghai wordt gehouden, wordt gebruikt als platform om het merk Emma in China te introduceren.
One fits all-idee losgelaten
Bettzeit begon in 2013 met het matrassenmerk Dormando, maar is vooral bekend vanwege de matras Emma (Emma Matratzen), een van de vele matrassen startups die claimt de 'beste matras voor iedereen' te leveren. Aanvankelijk voerde Emma slechts een model, maar inmiddels is dat uitgebreid tot een drietal waarbij het oorspronkelijke model nu wordt aangeboden onder de naam Emma Original. Qua prijs zit deze tussen een instapmodel en een hoger geprijsd topmodel met navenante prijzen. Ook de pure online levering is losgelaten. Zo zijn sinds 2017 Emma matrassen in Nederland via de winkels van Beter Bed verkrijgbaar.
Dunlopillo
Ook zijn het niet meer enkel matrassen die onder de nam Emma worden verkocht. Tot het assortiment behoren kussens, lakens, lattenbodems en zelfs complete boxsprings.
Naast Emma en Dormando verkoopt Bettzeit (dat nu dus Emma The Sleep Company heet) ook matrassen van Dunlopillo. Dit merk, dat in 1932 begon met de fabrieksmatige productie van latex matrassen, werd eind 2016 gekocht en wordt gepositioneerd als A-merk naast de twee andere merken.