Consumentengoederenbeurs Tendence verbreedt het aanbod met outdoor living en haalt het segment ‘Dining’ weer naar binnen. Voor de kleine retail richt de beurs zich op het najaar, voor de volume inkopers op voorjaar 2018.
Tendence wordt gehouden van 24 t/m 27 juni in Frankfurt en dat is voor het eerst zo vroeg. Met de verschuiving van eind augustus naar het begin van de zomer denkt de beursorganisatie andere beurzen letterlijk en figuurlijk ‘voor’ te zijn. Voor de kleinere retail blijft de beurs het oriëntatie- en inkoopmoment voor het najaar (met nadruk op de maand december), voor de grootschalige retail ligt dat vooral op voorjaar en zomer 2018.
Beurs voor meerdere seizoenen
Grote spelers als tuincentra, warenhuizen en ketens kopen grote volumes en de productie daarvan kost tijd, dus willen zij eerder hun orders kunnen plaatsen, zo stelt Messe Frankfurt. De verschuiving naar een eerder tijdstip werd in 2003 ook al eens gedaan, maar na twee jaar weer teruggedraaid naar eind augustus. Met ingang van de komende editie kiest de beursorganisatie voor een tweesporenbeleid waarbij tevens wordt gepoogd de terugloop van exposanten en bezoekers van de laatste jaren een halt toe te roepen.
Aandacht voor buitenleven
Het element Dining is weer terug nadat het een paar jaar geleden werd geschrapt. Nieuw is de uitbreiding van outdoor living waarbij niet alleen gekeken wordt naar meubelen en accessoires, maar ook levend groen zijn intrede zal doen. In de overgang tussen de hallen 8 en 9 wordt een speciale show rondom dit nieuwe beursonderdeel gecreëerd.Tendence wil zich niet profileren als plek waar de trends voor de toekomst worden getoond, maar waar producten te zien zijn die de trends reflecteren.
Platform voor informatie en ideeën
Ook nieuw is het onderdeel Impulse in hal 11.0. In het midden komt een soort plein waarbij een aantal exposanten zich gezamenlijk presenteert en bezoekers in de watten zullen leggen. Op het plein zullen workshops en lezingen worden gegeven waarbij bezoekers (lees: retailers) onder meer informatie kunnen krijgen over hoe zijn bijvoorbeeld zelf evenementen kunnen organiseren. Stel, je wil een barbecue voor je klanten organiseren; hoe pak je dat aan? Wat heb je nodig, hoe calculeer je, hoe ga je dat aankleden en hoe kun je hierbij gebruik maken van social media?
Integratie offline en online
Impulse moet niet alleen een fysiek platform worden op de beurs, maar ook een digitaal platform waar veel informatie komt te staan over producten, nieuwe technologieen, ideeën en andere zaken waarmee winkeliers klanten kunnen treken, informeren en entertainen. Het platform zal het hele jaar door toegankelijk zijn en de beursorganisatie wil met Impulse de ‘offline en online wereld met elkaar verbinden.'
Meer informatie: www.tendence.messefrankfurt.com