Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Bezoek Intirio daalt met 10 procent

Intirio trok minder bezoekers dan vorig jaar. Zij toonden zich nog niet erg kooplustig, maar de stemming was redelijk optimistisch. De beurs verbreedt zich en wordt minder stoffen-gericht.

Na twee jaar van stijgende bezoekersaantallen trok Intirio (1 t/m 4 februari) een kleine 10 procent minder bezoekers. Volgens de beursorganisatie kwam dat onder meer door het slechte weer waar met name Nederland mee te maken had. Ook verklaart zij de terugloop in het afnemende aantal winkeliers. De verhoudingen in het bezoek bleven stabiel; 60 procent komt uit België, de rest uit omringende landen waarbij Nederland met afstand het grootste contingent bezoekers levert. Ondanks deze terugloop was de stemming over het algemeen redelijk positief en inmiddels weten alle exposanten dat, zeker in Nederland, de markt nog steeds stroef is dus waren de verwachtingen realistisch.

Verbreding aanbod
Zoals het er nu naar uitziet ontwikkelt Intirio zich steeds meer als een beurs die langzaam opschuift in de breedte nadat het jarenlang werd gedomineerd door stoffenleveranciers. Dat is nog steeds zo, maar die dominantie neemt af. Vooral het toegenomen aantal leveranciers van karpetten groeit. Pure aanbieders van verf zijn, na een kleine opleving, wat minder in aantal en tegelijkertijd zijn er meer aanbieders van stoffen en/of behang die ook verf leveren. Decoratie als segment groeit licht en het aandeel verlichting blijft beperkt.

Trends
De beurs trok diverse nieuwe exposanten uit niet direct nabije landen zoals Spanje, Portugal en Estland. Of dit eenmalig, toeval of een specifiek signaal zijn, valt nu nog niet te concluderen. Wel duidelijk is dat Intirio een sterke positie heeft, zeker nu in Nederland de verdeeldheid in beurzenland groot blijft en er geen vergelijkbaar alternatief is of direct lijkt te komen.
De trendpresentatie was wederom uitstekend en het betrekken van bezoekers om te stemmen op de Retail Award blijkt aan te slaan. Bijna 1000 bezoekers brachten hun stem uit waarbij de vernieuwde collectie horizontale jaloezieën van Luxaflex het hoogste aantal stemmen kreeg. Het ging specifiek om het Flock de Luxe dessin waarbij een veloursachtige stof op de aluminium lamellen is aangebracht.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten