Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Brood op de plank

Tijdens de vorige week gehouden Vakdagen Parket & Woninginrichter was er ook een stand met snijplanken aan de muur. Niet om te verkopen, maar om de aandacht te trekken. Dat lukte.

Elk nadeel heb zijn voordeel. Deze uitspraak van Johan Cruijff zou je kunnen toepassen op de stand van INretail tijdens de vorige week gehouden Vakdagen Parket & Woninginrichter in Gorinchem. De brancheorganisatie stond daar met een stand die opviel door de houten snijplanken aan de achterkant van de stand met daarbij in koeienletters de tekst ''Brood op de plank’. ‘Normaal huren wij een styliste in voor de aankleding van de stand, maar ook wij moeten bezuinigen, dus heb ik het nu zelf gedaan’, aldus Jan van den Berg, relatiemanager bij INretail. In zijn vrije tijd maakte hij in de garage van verschillende soorten hout een aantal snijplanken en dat sloeg aan bij bezoekers.

Enquête
‘Mensen stopten en dat gaf mij de gelegenheid om het aan te spreken’, aldus Van den Berg. Bezoekers vroegen naar de relatie tussen INretail, CBW (de oude naam van INretail) en de tekst op het bord en dat gaf Van den Berg de kans om  te vertellen wat zijn organisatie doet en eventueel kan betekenen voor de bezoeker. Simpel geformuleerd kan INretail er (mede) voor zorgen dat leden letterlijk brood op de plank hebben.
De organisatie doet jaarlijks onderzoek naar de tarieven bij stoffeerders, parketteurs, naaisters, woningstoffeerders en andere ambachtelijke beroepen via een enquête. Door op de beurs hiervoor formulieren uit te delen hoopte de brancheorganisatie hiervoor de benodigde informatie bij elkaar te krijgen. Dat loopt uitstekend, zo blijkt een paar dagen na de beurs. ‘Wij hebben er al 150 binnen’, aldus Van den Berg.

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten