In België loopt momenteel een radio- en onlinecampagne om consumenten aan te sporen om producten voor de inrichting van hun huis te kopen. Vooral producten van Belgische makelij.
De campagne is opgezet door Fedustria, de Belgische federatie van textiel-, hout- en meubelbedrijven, en moet consumenten – die nu weken min of meer hebben binnengezeten vanwege de lockdown – bewust maken van het belang van hun woning en de inrichting daarvan. Tevens wil de campagne dienen als steuntje in de rug voor Belgische producenten die vanwege de lockdown gesloten waren of moesten toezien dat hun afnemers, de winkeliers, hun omzetten drastisch zagen teruglopen.
Online activiteiten
Onder de slogan 'Geef meer driekleur aan je interieur' is er een radiospotje en een filmpje gemaakt waarbij een woning 'spreekt' en aangeeft dat deze wel wat fraais kan gebruiken. Bijvoorbeeld door wat nieuws te kopen. Op de website www.fermgerief.be kun je je belangstelling per leefruimte (woonkamer, slaapkamer, keuken etc.) aangeven via sfeerfoto's waarna je met een klik op de site van een fabrikant komt. Daarnaast zijn er banners op verschillende websites en posts op social media zoals Facebook en Instagram. Ook zijn er stickers voor op de winkelruit en displays voor op de winkelvloer.