Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Congres over e-commerce in meubelhandel tijdens IMM

Tijdens de meubelbeurs IMM wordt een congres gehouden over e-commerce. Grote spelers in de online markt voor meubelverkoop zullen hun visie geven over trends en ontwikkelingen.

Op 21 januari, de vierde dag van de meubelbeurs IMM die van 18 tot en met 24 januari in Keulen wordt gehouden, vindt een groot congres plaats over e-commerce in de meubelindustrie. Sprekers van bedrijven die zich hier direct of indirect mee bezig houden zullen hun visie geven over trends en ontwikkelingen in deze groeiende markt. Hoewel het vooral zal gaan over de ontwikkelingen in Duitsland zijn deze ook interessant voor de rest van Europa omdat vanuit Duitsland diverse grote webshops worden aangestuurd die bijna allemaal ook in Nederland actief zijn. Bovendien is Duitsland verreweg de grootste meubelmarkt van Europa, zowel online als offline.

Integreren on- en offline
Aan de orde komen onder meer vragen als: hoe beïnvloedt de online handel de meubelindustrie, wat is de beste strategie voor een online showroom of webshop, hoe integreer je online en offline activiteiten en wat betekent dit voor de logistiek? Ook zijn er diverse sprekers die bepaalde cases zullen belichten.

Online design verkopen
Sprekers zijn onder andere Domenico Cipolla, CEO van Home 24, een grote woonwebwinkel die meer en meer eigen merken verkoopt (naast die van andere aanbieders) en zo steeds meer een retailer met een eigen gezicht wordt.
Monoqi wil dat ook zijn, maar dan met een assortiment dat zich richt op design in de breedte. Dus niet alleen meubelen, maar ook rugzakken, tassen, sloffen, verf en allerlei keukenspullen. Simon Fabich is CEO van Monoqi en zal antwoord geven op de vraag Hoe bouw je een kwalitatief online merk in de internationale designwereld?

Inrichting als vertrekpunt
SoLebIch.com (zo leef ik) is een site waar complete inrichtingen staan die kunnen dienen als inspiratie. Ook staan er talloze producten op in een Pinterest-achtige opmaak van waaruit je kunt doorklikken naar allerlei webshops. Daniel Eichhorn van SoLebIch.com zal antwoord geven op de vragen hoe de behoeftes van de mensen veranderen door internet, waar meubelmerken op moeten letten om de juiste doelgroepen te kunnen bereiken en wat de mogelijkheden zijn van social media voor de meubelindustrie. Moebel.de is een pure webshop die stelt het grootste aanbod te hebben door het bundelen van een groot aantal webshops. Arne Stock zal antwoord geven op de vraag: online showroom of online winkel, welke strategie voor welke handelaar?

Omnichannel strategie
Daarnaast zijn er specialisten op het gebied van logistiek, wordt ingegaan op de vraag waarom meubels wel of juist niet via internet getest worden, zullen omnichannel strategieën worden ontvouwd en komt de vraag aan de orde hoe Duitse e-tailers staande kunnen blijven in het mondiale geweld van grote online spelers.

Het congres vindt plaats op 22 januari en wordt afgesloten met een gezamenlijke borrel. Vantevoren registreren is noodzakelijk. Kosten: 490 euro, ex BTW. Per dagdeel is ook mogelijk voor 290 euro.

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten