Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Consument bezoekt minder winkels bij aanschaf matras

Consumenten bezoeken gemiddeld 2,1 wnkels voordat ze een bed of matras kopen. Voor hun bezoek aan de winkel wordt steeds vaker online gezocht. Vooral mannen doen dat, zo blijkt uit een onderzoek van Marktdata.



Door de online oriëntatie vooraf is het wnkelbezoek bij de aanschaf van een bed of matras de afgelopen drie jaar met 38% teruggelopen, zo blijkt uit van onderzoek van Marktdata. Mensen van  65 jaar of ouder, mensen met een bovenmodaal gezinsinkomen en mannen bezoeken relatief weinig winkels voorafgaand aan de definitieve aanschaf van een bed of matras. Aan de andere kant staan consumenten in de leeftijdscategorie tot 50 jaar, mensen met een relatief laag gezinsinkomen en vrouwen. Zij bezoeken relatief veel winkels alvorens men overgaat tot de definitieve aanschaf van een bed of matras.

80% oriënteert zich online
Bij de aanschaf van een bed of matras bezoekt men gemiddeld 2,6 websites van online aanbieders voordat men tot de definitieve aanschaf overgaat. Ruim 20% bezoekt geen enkele website van online aanbieders van bedden of matrassen. Eenzelfde percentage bezoekt slechts één website. 13% oriënteert zich online uitgebreid en bezoekt vijf of meer websites van online aanbieders van bedden en matrassen voordat men over gaat op de definitieve aanschaf, zo blijkt uit het rapport.

Meer informatie over het rapport  Marketing Slaapproducten 2017

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten