Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Consument kiest internet voor oriëntatie slaapproducten

Consumenten kiezen voor internet als oriëntatiekanaal, woonbladen raken uit de gratie en het middensegment staat zwaar onder druk. Dit blijkt uit het ‘Marketingrapport Slaapproducten 2015’.

Het Marketingrapport Slaapproducten 2015 is het resultaat van onderzoek onder 248 woondetaillisten die bedden en/of bedtextiel verkopen en 1050 consumenten over de oriëntatie en aanschaf van slaapproducten, uitgevoerd door Van Es Marketing Services. Het rapport biedt een overzicht van het inkoopgedrag, de leveranciers, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de slaapbranche in Nederland. Eenzelfde onderzoek werd vier jaar geleden uitgevoerd en in de tussentijd zijn er een paar zaken fundamenteel veranderd, aldus een toelichting van directeur Han van Es. ‘Het oriëntatiegedrag is op zijn kop gezet, internet is leading geworden. Mensen gaan steeds minder naar de winkel om zich te oriënteren.’

Middensegment onder druk
Ook de woonbladen en tv programma’s over wonen hebben volgens Van Es een duidelijke stap teruggezet. Vrij goed wordt het blad VT wonen gewaardeerd. Hij constateert dat het middensegment van de markt onder druk staat en dat consumenten vaak kiezen voor óf goedkoop, óf juist het duurdere segment. Detaillisten die zich willen oriënteren op nieuwe ontwikkelingen gaan naar de Meubelbeurs Brussel of naar de IMM in Keulen. ‘Het is in Nederland slecht gesteld met beurzen voor detaillisten in de slaapbranche’, constateert van Es.

Meer informatie: www.marktdata.nl

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten