Het is meubelmerk Fest niet gelukt om via crowdfunding een half miljoen euro op te halen om daarmee het winkelbestand uit te breiden. Het beoogde doel bleef steken op de helft van het streefbedrag en investeerders die wel instapten krijgen hun geld terug.
Winkel van Fest in Brussel, vorige week geopend.
In augustus liet Fest-oprichtster Femke Furnée weten een crowdfundingscampagne te starten. Het streefbedrag was 500.000 euro, maar de teller bleef steken op de helft daarvan, zo meldt de site Retailtrends. Het gevolg is dat degenen die wel geld inlegden dat terug krijgen, dit volgens de regels van CrowdAboutNow, het crowdfundingsplatform dat werd gebruikt voor de actie.
Grote ambities
Het op te halen geld was bedoeld voor uitbreiding van het winkelbestand van Fest. Nu dat niet is gelukt blijft de ambitie groot. Want het meubelmerk wil niet alleen meer eigen winkels in Nederland en België (tot nu to zeven, net eentje geopend in Brusssel) maar wil ook vestigingen in andere Europese landen. Het eigenlijke doel ligt nog verder. 'Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ons ultieme doel alsnog te bereiken; de wereld veroveren als gamechanger binnen de traditionele meubelindustrie', citeert Retailternds een woordvoerder van Fest.