Op 1 november organiseert multimediaal platform Emerce in Amsterdam een dag over het online verkopen van interieurproducten. Diverse sprekers geven vanuit verschillende invalshoeken hun mening en inzichten hierover.
De dag is bedoeld voor retailers, groothandels en mensen en merken die zich bezig houden met de online verkoop van allerlei interieurproducten. Op de dag zullen verschillende sprekers vertellen over hun ervaringen. Strategie, marktontwikkelingen, het gebruik van augmented reality, he belang van goede logistiek en een aantal succesvolle voorbeelden uit de praktijk zullen aan bod komen. Daarnaast biedt de dag een goede kanste netwerken. Organisator is het multimediale platform Emerce dat zich richt op e-commerce. De bijeenkomst, getiteld Emerce Home & Deco, wordt voor de zesde keer gehouden.
Gebruik website als verkoopkanaal
Een website en een webshop opzetten is op zich niet zo moeilijk, maar hoe gebruik je je website als inspiratie- en verkoopkanaal, wat komt er bij kijken als je in het buitenland online wilt verkopen en hoe kun je mensen volgen tijdens hun zoektocht van eerste oriëntatie tot definitieve verkoop? Op dit soort vragen zullen tijdens de dag verschillende sprekers antwoord geven.
Praktische voorbeelden
Een paar voorbeelden: Oscar Diele, directeur en mede-eigenaar van de woon- en webwinkel Flinders, zal uitleggen hoe het bedrijf de logistiek inzet voor innovatie en klanttevredenheid. Lieke Luttmer van Intergamma (moederbedrijf van de bouwmarkten Karwei en Gamma) gaat in op de transitie die de keten maakt van traditionele retailer naar omnichannel bedrijf.
Daarnaast zijn er praktische voorbeelden van online verkoop door Wehkamp, Dille & Kamille en Sanitairwinkel. Ook zal door marktonderzoeksbureau ingaan op de ontwikkelingen van de e-commerce ontwikkelingen op het gebied van Home & Living producten in Nederland.
Meer informatie: www.emerce.nl