Morgen organiseert Messe Frankfurt Consumer Goods Digital Day, een online evenement voor bezoekers die normaal gesproken naar de beurzen Ambiente, Christmasworld, Creativeworld en Paperworld zouden gaan. Het programma richt zich met name op tips en trends voor retailers.
Via een live stream zijn er tijdens de Consumer Goods Digital Day op 20 april lezingen, workshops en paneldiscussies te volgen. Daarin zal onder meer ingegaan worden op concrete vragen zoals: hoe komen klanten na de coronacrisis weer terug in de winkel, hoe implementeer je 'beleving' in je zaak en hoe speel je als retailer in op trends? Ook het al dan niet gebruik maken van (grote) online marktplaatsen zal aan de orde komen. Wie naast de informatie op deze dag ook direct wil handel, kan terecht op het al langer bestande platform Nextrade van Messe Frankfurt waarop vraag (beursbezoekers) en aanbod (exposanten) direct aan elkaar worden gekoppeld.
Beurzen geschrapt
Bovengenoemde dag is een handreiking naar mensen die normaal gesproken de beurzen Ambiente, Christmasworld, Creativeworld en Paperworld zouden willen bezoeken. Deze stonden gepland voor begin dit jaar, maar werden vanwege de coronapandemie een paar maanden opgeschoven. Ook dat bleek niet haalbaar en voor de eerste helft van dit jaar heeft Messe Frankfurt sowieso alle beurzen geschrapt.
Bovengenoemde beurzen staan (in fysieke vorm) nu alle voor 2022 weer op het programma.
Meer informatie: www.consumergoodsdigitalday.messefrankfurt.com