Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Eerste winst voor webwinkel Westwing

De webshop Westwing behaalde in 2018 een brutowinst van drie miljoen euro bij een omzet van 254 miljoen euro. In Nederland was de geschatte omzet 36 miljoen euro.

De omzet van Westwing steeg met zestien procent en dat was vooral te danken aan de Duitssprekende landen (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk). De brutowinst kwam uit op drie miljoen euro terwijl het in 2017 nog om een direct verlies van vier miljoen euro ging. Voor dit jaar verwacht Westwing een soortgelijke groei als afgelopen jaar. De definitieve cijfers worden 24 maart gepubliceerd.

Dagelijkse aanbiedingen
Westwing is een webshop die dagelijks aanbiedingen geeft die een paar dagen geldig zijn. Om te kunnen kopen, moet je je eerst aanmelden. De producen zijn afkomstig van zo'n 5.000 merken en sinds januari 2018 is er ook een eigen meubellijn. Ook werd vorig jaar het label Westwing Now gelanceerd met daarin vaste collecties. Het bedrijf is in elf landen actief, waaronder Nederland en kende afgelopen jaren een sterke groei.

Beursgenoteerd
In oktober kreeg Westwing een notering aan de beurs in Frankfurt tegen een introductieprijs van ruim 25 euro. Vrij snel daarna zette een koersval in met medio januari een dieptepunt van 14.50 euro. Daarna steeg de koers enigszins en deze staat nu op 14,50 euro.


 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten