Op 2 oktober, tijdens de Woonbeurs, houden Emerce en Sanoma een ‘event’ over online strategie voor bedrijven in de woonbranche. Kennisoverdracht en succesvolle voorbeelden zijn belangrijke thema’s.
De dag is bestemd voor retailers en andere bedrijven die actief zijn in de woonbranche en zal gaan over het gebruik van digitale media en de ontwikkelingen in het online verkopen. Vragen als welke keuzes maak je, wat zijn goede voorbeelden in de branche en wat werkt en wat juist niet, zullen aan de orde komen. En ook: hoe combineer ik succesvol een webshop met mijn fysieke winkel? Hoe zorg ik ervoor dat potentiële klanten niet alleen ter inspiratie mijn website bezoeken, maar ook daadwerkelijk producten kopen? Hoe zet ik content en sociale media optimaal in om online een loyale groep fans te creëren? Hoe zorg ik ervoor dat ik op de juiste momenten met de klanten in contact ben?
Uitgebreid programma
Naast vertegenwoordigers van webshops (Bol.com, Home 24, FonQ) komen ook merken als Fatboy en Rivièra Maison vertellen over hun digitale strategie. Ook zullen er cijfers bekend gemaakt worden over online verkopen door onderzoeksbureau GfK. Daarnaast zijn er diverse andere sprekers. De hele dag door zijn er tegelijkertijd diverse sessies waaruit bezoekers kunnen kiezen.
Combinatie met Woonbeurs
De dag wordt georganiseerd door uitgeverij Sanoma en Emerce. Emerce is een multimediaal platform over zakelijk internet, digitale marketing en e-business en bestaat uit een maandblad en een dagelijkse online nieuwsdienst. Sanoma is uitgever van diverse woonbladen zoals Eigen Huis & Interieur, vt wonen, More Than Classic, Ariadne at Home en 101 woonideeën. Sanoma is ook organisator van de Woonbeurs en dat mede de reden waarom de bijeenkomst tijdens deze beurs wordt gehouden. Het programma loopt van circa 9.30 tot 17.30 uur. De dag sluit af met een netwerkborrel. Na afloop kunnen deelnemers gebruik maken van een gratis entree voor de Woonbeurs 2014 die op 2 oktober tot 21.00 uur is geopend.
Aanmelden en meer informatie: www.emerce.nl