Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Eigen mode- en interieurmerk van veloursfabrikant Raymakers

TheVelvetLab is een merk waarmee stoffenfabrikant Raymakers laat zien dat velours gebruikt kan worden voor trendy mode- en interieurproducten. Via een bijbehorende site kunnen klanten de producten bekijken, samenstellen en kopen. Dat laatste kan ook in een fysieke  winkel. 

Velours wordt beschouwd als een mooie, maar dure stof. Tegelijkertijd heeft het voor velen een wat oubollig imago. Met TheVelvetLab laat veloursfabrikant Raymakers zien dat de stof juist enorm trendy kan zijn. Poefs, kussens en lampenkappen kun je uitstekend bekleden met velours en laptoptassen en fashion bags zijn prima te produceren van deze stof.

Eigen ontwerp
Op de site www.thevelvetlab.com staan voorbeelden van mogelijkheden en dat zijn er veel. Klanten kunnen via de site hun ‘eigen’ tas, poef, lampenkap of kussen ontwerpen door te kiezen uit een groot aantal verschillende kleuren en dessins. Via de site kun je ook stalen aanvragen en cadeaubonnen kopen. Met sfeerfoto’s en informatie over velours wil Raymakers het ‘product velours’ een prettig, liefestyle-achtig imago meegeven.

Fysieke winkel
Naast de site is er ook een fysieke winkel (Concept Store), gevestigd naast de fabriek in Helmond. Die is primair bedoeld voor retailers om inspiratie op te doen, maar fungeert ook als gewone winkel voor consumenten. De winkel in Helmond kan gebruikt worden als ruimte waar zakelijke klanten kunnen afspreken in een inspirerende omgeving, zo laat store manager John Kelly weten. Een soortgelijke winkel werd eerder deze week geopend in Taiwan. Raymakers is in Nederland op zoek naar retailers die een shop-in-shop willen creëren met de diverse producten. Zij krijgen daarvoor ondersteuning via poefs, een presentatiewand en een stalenrek. 

Van toeval naar trendy
De aanzet tot de site, de winkel en de trendy vermarkting van het ‘product velours’ kwam naar aanleiding van opmerkingen die directeur-eigenaar Richard Oussoren kreeg op een beurs, enige jaren geleden. Hij stond daar om de gordijn- en meubelstoffen van Raymakers aan te prijzen, maar kreeg vooral commentaar op de tas van velours die hij voor zichzelf had laten maken. Dat was de aanzet om het ‘traditionele’ product velours te promoten in een moderne en aantrekkelijke vorm met trendy producten.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten