Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Engelse retailers integreren online en offline

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer laat klanten de nieuwe collectie met woonartikelen bekijken met een virtual reality bril. Klanten kunnen hiermee producten bekijken en verplaatsen en zo een eigen digitale huiskamer creëren.

Klanten van Marks & Spencer kunnen een deel van de nieuwe collectie woninginrichting ontdekken met behulp van virtual reality. De Britse retailer gebruikt hiervoor deze maand diverse pop-up showrooms in Engeland. Met behulp van de virtual reality bril van Oculus Rift, het bedrijf dat in 2014 voor 2 miljard dollar werd gekocht door Facebook, kunnen consumenten producten bekijken, oppakken en verplaatsen. Zo kunnen zij hun eigen digitale huiskamer creëren. In dat proces worden ze bijgestaan door Amy, een virtuele avatar, een soort digitale assistent.

Diverse testlocaties
Marks & Spencer wil met deze tijdelijke actie aangeven hoe goed de meubels in een kleine ruimte passen. De traditionele, fysieke showroom wordt met behulp van de ingenieuze bril verruild voor een compacte, mobiele showroom. Deze wordt tot eind deze maand op een drietal plekken uitgetest, als eerste op het London Waterloo Station. Marks & Spencer moedigt consumenten die meedoen aan om hun ‘resultaten’ te delen via social media.

Digitaal inrichten
Ook het Engelse warenhuis John Lewis experimenteert met de integratie van online en offline activiteiten. In de flagshipstore in Londen is een showroom gecreëerd die kan worden ingericht via augmented reality. Klanten kunnen hier in de fysieke winkel allerlei meubelopstellingen bekijken. Digitaal opgeslagen foto’s van meubels kunnen worden opgezocht in de catalogus en met behulp van een tablet worden geplaatst in de showroom waarna de klant het resultaat kan zien in de fysieke ruimte.

Personaliseren inrichting
John Lewis ziet deze techniek als een nieuwe manier waarop mensen hun huis kunnen inrichten en personaliseren. Consumenten kunnen op deze manier meubels en andere interieurproducten virtueel ‘uitproberen’. De retailer werkt aan een mobiele applicatie die het mogelijk maakt dat klanten ook thuis gebruik kunnen maken van virtual reality.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten