Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Enorme omzetstijging matrassenverkoper Emma

Online matrassenverkoper Emma boekte in 2019 een omzetstijging van 86% en behaalde een omzet van 150 miljoen euro. Een 'kleine operationele winst' was het gevolg.
 


In 2018 behaalde het Duitse Emma The Sleep Company een omzet van 80,5 miljoen euro en afgelopen jaar 150 miljoen euro. Meer dan de heldft daarvan kwam uit het buitenland. Voor 2020 wordt gemikt op een omzet van 200 miljoen euro. De spectaculaire stijging van de omzet gaat gepaard met hoge marketingkosten, in 2018 ruim 25 miljoen euro. Wat het nettoresultaat is, is niet duidelijk. Emma oprichter en topman Dennis Schmoltzi spreekt van een 'kleine ebit winst' (inkomsten voor aftrek van belastingen), vergelijkbaar met een operationele winst.

Online en offline
Emma is een in Frankfurt gevestigde startup die in 2013 startte onder de handelsnaam Bettzeit met online handel in matrassen. Naast de one for all matrassen van Emma (levering van matrassen in een doos) hoorde daarbij de webshop Dormando en het in 2016 overgenomen matrassenmerk Dunlopillo. Met deze laatste bedient het bedrijf de traditionele retail via winkels. Matrassen van Emma worden ook selectief via fysieke retailers aangeboden.

Naamsverandering
Afgelopen jaar werd afscheid genomen van Dormando en ligt de focus volledig op de twee andere merken. Ook de naam Bettzeit verdween en het bedrijf heet nu Emma The Sleep Company.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2021 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten