Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Esthetiek en innovatie gaan hand in hand op MoOD

De beurs MoOD profileert zich dit jaar nog nadrukkelijker als platform waar innovaties worden getoond. Daarnaast zullen trends in kleuren, structuren en materialen ook een grote rol spelen.

MoOD (10 t/m 12 september in Brussel)) kenmerkt zich door een hoog niveau en is een echte specialistenbeurs, vooral voor stoffen. Bezoekers zijn inkopers, groothandelaren, mensen uit de meubelindustrie, interieurarchitecten en - voor de projectmarkt - facility managers. Exposanten zijn producenten uit de hele wereld. De naam MoOD (Meet only Original Designs) verwijst daarnaar. Natuurlijk is het design van de getoonde producten erg belangrijk, maar nieuws, vernieuwing en innovatie zijn de eigenlijke zaken waar het om gaat.

Innovatieplatform
Zo heeft de beurs een ‘innovatieplatform’ waar innovatieve materialen (dus niet alleen stoffen) getoond worden. Deels zijn dit producten van deelnemende exposanten, maar ook producten van niet-deelnemers zullen te zien zijn. Ook zullen er ‘Blue Drops’ worden uitgereikt, prijzen voor de meest innovatieve producten, verdeeld over een aantal categorieën. Voor de beurs worden er een voorselectie gemaakt waarbij de 50 sterkste inzendingen een Blue Drop label krijgen, een soort kwaliteitskenmerk. Uit deze selectie worden 7 best of the best gekozen en deze worden onderscheiden met een Blue Drop.

Esthetisch en functioneel
Hoewel de nadruk van MoOD ligt bij meubelstoffen en stoffen voor raambekleding is ook wandbekleding een wezenlijk onderdeel van de beurs. Naast een gigantisch aanbod qua dessins is er sprake van een behoorlijke technische vooruitgang bij behang. Kleuren en structuur zijn en wezenlijk kenmerk van alle getoonde producten, maar het gaat niet alleen om de esthetiek. Functionele aspecten als brandvertragend, oersterk, zeer slijtvast, geluiddempend en andere functionaliteiten zijn wezenlijk aspecten die ook meespelen. Dat geldt zeker wanneer de producten inzetbaar zijn voor de projectmarkt. Ongeveer 25% van de exposanten is geheel of deels gericht op deze markt.

Trends
De ontwikkelingen en (mogelijke) trends op het gebied van interieurstoffering visualiseert MoOD onder meer via de stalen die te zien zijn op het innovatieplatform. Daar zullen ook een zestal organisaties acte de presence geven die ieder op hun manier aangeven wat volgens hen de komende trends gaan worden. Daartoe behoren onder meer MatériO (verzameling materialen en technologieën), Trendease International (trendbureau) en Global Colour Research (adviesbureau voor algemene trends en kleurprognose in het bijzonder).

Meer informatie: www.moodbrussels.com

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten