Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Europese laminaatfabrikanten starten kwaliteitsoffensief

Met de slogan 'Quality and Innovation made in Europe' willen Europese laminaatfabrikanten laten zien dat zij superieure producten produceren. Zij willen tegenwicht  geven aan goedkope producten van Chinese makelij.

De leden van de EPLF (Association of European Producers of Laminate Flooring) willen met de slogan laten zien waar de Europese fabrikanten voor staan: gecertificeerde kwaliteit, volwassen technologie, excellente gebruikseigenschappen en milieuvriendelijk geproduceerde producten. Daarnaast hebben de producten een prettige look & feel en is er altijd sprake van nieuwe creatieve designs.

Leider in kwaliteit
In de EPLF zitten de belangrijkste Europese laminaatfabrikanten en de lobbyclub vindt dat zij zelf als organisatie al een kwaliteitsmerk zijn. Vandaar dat de slogan 'Quality and Innovation made in Europe' geïntegreerd is in het bestaande logo. Zonder schroom zegt de EPLF:  wij zijn de wereldleiders in kwaliteit en technologie.

Nep keurmerk
Met dit zelfbewustzijn willen de leden van EPLF zich vooral zichtbaar maken in groeimarkten buiten Europa. Want de laminaatfabrikanten hebben er de pest in dat er veel producten op de markt komen van matige kwaliteit, vooral uit China. De EPLF verzet zich hevig tegen producten die in China zelf op de markt worden gebracht met een bepaald kwaliteiskeurmerk wat volgens de Europeanen nep is. De producenten zeggen dit gebruik van fake labelling niet te zullen tolereren.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten