Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Feel good en happy life centraal op beurs ShowUP

Gisteren ging de beurs ShowUp van start. Wie gedesinteresseerd is in aparte accessoires, geinige gadgets, mooie en leuke boeken en kaarten of op zoek is naar producten waar je de etiketten vegan, design, bio of duurzaam op kan plakken, kan tot vandaag nog terecht in Expo Haarlemmermeer.
 

Twee bezoeksters bekijken trendpresentatie.


Na een eenmalige stop in Den Bosch vorig jaar september is ShowUP weer terug in Vijfhuizen onder de rook van Schiphol. De inkoop- en oriëntatiebeurs is iets gekrompen ten opzichte van de pre-coronatijd, maar het valt mee. Exposanten met (klein-) meubelen zijn verdwenen, net als levend groen. Wel veel stationery, veel boeken en het segment kids is fors gegroeid want ouders willen niet alleen kleding voor hun jonge spruit, maar ook speelgoed en allerlei 'leuke dingetjes' voor de kinderkamer. Er zijn functionele accessoires zoals bekers, schalen, vazen, manden en dozen maar de beurs telt nog veel meer decoratieve accessoires.
 


Ontstressen en genieten
Hoewel, mede dankzij het online verkoopkanaal en gebruik van social media, veel exposanten volgens beursdirecteur Daan van Trigt 'corona overleefd hebben' valt op hoe groot het aanbod is van fysieke boeken. Geen literatuur, maar boeken over koken, babecueën, reizen, wandelen, tuinieren en vooral over ontstressen, genieten of gewoon: leven. Waarderen, ontdekken, hopen, niet te veel denken maar vooral doen, feesten, fietsen, knutselen, tekenen, knippen en plakken zijn werkwoorden die uit de boeken omhoog komen. En hoezo digitalisering? Op de beurs kan je een enorm assortiment kaarten vinden met grappige, toepasselijke en hoopgevende teksten. Of fotokaarten met een knipoog.
 

Scandinavische producten zijn gewild. Living Colors komt uit Denemarken.
 

Vegan en duurzaam
Bij een aantal producten wordt de nadruk gelegd op de kleinschalige productie of het kunnen traceren van de bron in geschiedenis, plaats van herkomst of grondstof. Schilderijen van oude meesters, stillevens of gebouwen met historie worden afgebeeld op papier, karton of hout. Duurzaamheid golft over de hele beursvloer en begrippen als vegan en bio slaan niet alleen op de aanwezige foodtrucks, maar hebben ook een relatie met veel producten van standhouders.
 

Producten van exposanten met trendkleur blauw.

Bezoekers
Bezoekersaantallen zijn van de eerste dag nog niet bekend, maar afgaande op reacties van standhouders was dat redelijk tot goed. Naast de cadeauwinkels, bloemisterijen, woonwinkels en webshophouders lijken de museumwinkels dit keer wat minder aanwezig, zo is de indruk bij diverse deelnemers. Als mogelijke oorzaak wordt verwezen naar de bezoekersstromen richting musea, die schijnen nog vrij dun te zijn.

Meer informatie: www.showup.nl

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2022 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten