Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Fillempje!

Gisterenmiddag werd ik gebeld door een of andere juffrouw van RTL. Na het horen van die drie letters wist ik al meteen hoe laat het was en had de neiging om na het uitspreken van de eerste zin meteen te interrumperen en te zeggen dat ik hier geen zin in had. Want gebeld worden door RTL betekent automatisch: een lulverhaal om je geld af te troggelen. Maar ik kon mij inhouden en liet de juffrouw uitspreken. Zij begon meteen met te zeggen dat ‘Yataz een interessante speler is omdat jullie een platform zijn…..’
Ik spitste mijn oren en hield mijn mond.
En zij ratelde door….nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van interieur…..u bent specialist……..interesse genereren van architecten en huiseigenaren… .
En zo ging het nog even door.

Business
Het ging uiteindelijk om een filmpje dat ik kon laten opnemen dat in een of ander tv-programma van RTL zou worden uitgezonden; 2 minuten voor 2850 euro. Toen ik vertelde dat ik b-t-b werkte en dat zo’n spotje voor mij volkomen zinloos was (mevrouw had de site dus niet goed bekeken en begrepen) switchte zij moeiteloos naar een ander programma dat RTL in de aanbieding had, het businessprogramma Ondernemend Nederland. Ik bedankte haar vriendelijk en zei dat zij een mailtje kon sturen. Dat deed zij prompt.

Realityprogramma
Een half uur later kwam er een persbericht binnen van de Plinten & Profielen Centrale. Deze groothandel uit Wijk bij Duurstede is groot geworden met het leveren van plinten en profielen en doet ook al jaren in allerlei vloeren zoals parket, laminaat en pvc. Zij sponsoren het nieuwe ‘realityprogramma’ House Rules Holland. In dat tv-programma verbouwen vijf stellen elkaars huis. Dat gaat natuurlijk gepaard met het promoten van allerlei interieurproducten, in dit geval vloerbedekking. Start per 1 september, te verschijnen op Net5. Ik zou niet weten wat voor zender dat is want als ik aan het zappen ben, zie ik op die commerciële zenders in 9 van de 10 gevallen reclame en dan ook nog vaak dezelfde. Vind ik niet interessant. Tussendoor worden dan programma’s vertoond, naar het schijnt.

Logo’s en labels
Het barst van de woonprogramma’s op tv en ik kijk daar wel eens naar, toch wel. Geinig om te zien hoe een kast in elkaar wordt getimmerd of een tuin overhoop wordt gehaald. Maar het zet mij niet aan tot specifieke werkzaamheden of enige kooplust. Integendeel, hoe meer logo’s, labels en te lange shots van namen in beeld komen, hoe meer afkeer ik daar van krijg. Zo zal ik nooit en te nimmer Vodafone als mobiele provider nemen omdat zij een paar jaar geleden op diverse nieuwssites met pop ups kwamen die je lastig kon wegklikken; genoeg irritatie om ook na jaren dat bedrijf te weren. Sinds een paar maanden heb ik advertenties geblokkeerd bij het browsen en dat kan ik iedereen aanraden; heerlijk.

Gewoon lezen
Die tv woonprogramma’s voorzien blijkbaar in een behoefte. Ik denk ook wel eens aan filmpjes voor deze site. Filmpjes van allemaal leuke en interessante dingen die ik zie op beurzen. Dat vinden volgens mij veel bezoekers van deze site leuker dan te moeten lezen. Want dat kost moeite. En alleen maar kijken is lekker makkelijk. Maar als ik kijk hoe ik mij erger aan die woonprogramma’s die niks anders zijn dan verpakte reclamespots denk ik er nog even over na. Dus moet u toch nog even lezen.

Aribert Guiking
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten