Wild Wonder is een kleurtint geïnspireerd op de warme tinten van geoogste gewassen. 'Zijn vrolijke gloed verbindt ons met de natuur en creëert een gevoel van energie en positiviteit.'
De keuze om te komen tot de kleur van het jaar is het resultaat van trendonderzoek van Akzo Nobel, het moederbedrijf van Flexa. Volgens dat onderzoek evalueren mensen hun relatie met de natuur opnieuw en ontdekken ze de natuurlijke omgeving als de bron van alles in hun leven, zo stelt de verffabrikant.
'De natuur inspireert ons en zorgt ervoor dat we ons beter voelen in ons leven en in onze huizen. Daarom is ons hele kleurenpalet voor het eerst in 20 jaar geïnspireerd op de ritmes van de natuur',aldus een toelichting van Heleen van Gent, Creative Director van AkzoNobel’s Global Aesthetic Center.
Kleurenpalet Lush.
Flexa als promotiemiddel
Wild Wonder is een warme natuurlijke tint en zorgt dat we ons verbonden voelen met de natuur en helpt ons om ons prettiger te voelen in onze huizen, aldus een toelichting op de site van Flexa, het consumentenmerk van Akzo Nobel dat gebruikt wordt om de nieuwe kleur van het jaar te promoten. Want de kleur van het jaar is vooral een marketinginstrument en een stimulans om consument aan te zetten tot het kopen van verf.
Bijbehorende kleurpaletten
Zoals gebruikelijk wordt de kleur van het jaar ondersteund door een viertal kleurpaletten, bestaande uit kleuren die zich goed laten combineren met de gekozen trendkleur. Die luisteren naar de namen Lush, Buzz, Raw en Flow. Elk palet 'vertelt een ander verhaal over de manier waarop de natuur ons inspireert.'