Vloerengroothandel Cotap houdt maandenlang een soort huisshow waarbij klanten op individuele basis worden uitgenodigd. Reden is de introductie van een aantal nieuwe concepten die veel uitleg vragen.
Vernieuwde showroom van vloerengroothandel Cotap.
Rond deze tijd beginnen de gebruikelijke najaarsbeurzen en huisshows. Groothandel Cotap uit Genemuiden doet hier niet aan mee, maar trekt een lange periode uit om de klanten te informeren over nieuwe producten en concepten. Onder de naam Private Days worden zij uitgenodigd om ter plaatse in een 1 op 1 gesprek tekst en uitleg te krijgen over diverse ontwikkelingen. Achtergrond is dat Cotap constateert dat de consument zich steeds meer online oriënteert en ook op deze manier op zoek gaat naar een fysieke winkel. Om de klanten te begeleiden in deze nieuwe realiteit ontwikkelde de groothandel diverse concepten.
Displays en fotomateriaal
Het eerste concept heeft betrekking op het eigen merk Ambiant en omvat de productcategorieën tapijt, laminaat, vinyl en pvc. Naast vernieuwde collecties is per product een display ontwikkeld met hierop grote sfeerfoto’s. Die moeten zorgen voor beleving op de winkelvloer omdat volgens Cotap consumenten daar gevoelig voor zijn. De foto’s zijn ook terug te vinden op een aan het merk gekoppelde site (binnenkort online) waardoor de consument zowel online als offline hetzelfde beeld krijgt voorgeschoteld.
Concept voor parketspeciaalzaak
Een tweede concept is Co-pro. Dit omvat ondervloeren, plinten en profielen voor parket, laminaat en pvc. Hiervoor zijn speciale presentatiemappen ontwikkeld en een animatiefiguurtje, Co’tje (zie foto).
Een derde concept is Floorlife, bedoeld voor de parketspeciaalzaak. Het omvat de collecties parket, laminaat en pvc. Ook voor Floorline zijn speciale displays ontwikkeld, gelijkend op die van huismerk Ambiant.
Trends
Naast technische informatie wordt in de verschillende concepten veel aandacht besteed aan beeldmateriaal dat zowel in de winkel als op de diverse (nog te lanceren) sites is te vinden. Uitleg over de concepten, de achtergronden hiervan, plus uitleg over trends vormen een belangrijk onderdeel van de Private Days. Deze zijn afgelopen zomer in stilte gestart en zullen dit najaar en komend voorjaar een vervolg krijgen.