Het Home Trade Center (HTC) in Nieuwegein gaat op de schop. Naast fysieke aanpassingen aan het gebouw is nu definitief duidelijk: ook consumenten zijn welkom in het centrum.
Gisteren zijn de plannen voor de toekomst toegelicht aan een select groepje exposanten en duidelijk is dat eigenaar CBRE fors gaat investeren in het pand. De gevel wordt aangepakt, de entree verandert en de intentie is dat ook de binnenkant op de schop gaat waardoor er meer openheid zal ontstaan. In het atrium (dat een andere naam krijgt) komen tafels en stoelen waar bezoekers advies kunnen krijgen. Ook komt er een ruimte waar je ‘in 3D’ van alles kunt bekijken en het is de bedoeling dat mensen eigen foto’s kunnen uploaden om zo door hun eigen interieur te kunnen ‘wandelen’. Ook komt er een goede cateraar. ‘In het atrium moet een hoop reuring komen’, aldus een exposant die aanwezig was tijdens de presentatie.
Duidelijkheid
Over het algemeen werd de presentatie goed ontvangen en overheerste bij de toehoorders het gevoel dat er nu eindelijk duidelijkheid is. Dat betekent dat het pure business to business karakter verdwijnt en er ruimte komt voor ‘de consument’. Vier à vijf keer per jaar zijn er weekenden waarin de consument welkom is. Exposanten treden daarbij op als adviseur en directe verkoop wordt niet toegestaan. Niet duidelijk is hoe dit wordt gecontroleerd, maar er wordt gedacht aan ‘mystery shoppers’ om dit te bewaken.
Naamsverandering
Naast de fysieke veranderingen zal er dus ook een ‘inhoudelijke’ transformatie plaatsvinden. Ook de naam verdwijnt en het centrum zal De Woonindustrie gaan heten. Dit wordt echter ontkend door het HTC, dus het wordt nog even afwachten wat het dan wel wordt. Vanuit het centrum wil niemand officieel commentaar geven, maar dat zal ‘op een geschikt moment’ gebeuren.