Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Hilding Anders neemt Carpe Diem over

Het Zweedse beddenbedrijf Hilding Anders neemt het eveneens Zweedse merk Carpe Diem over. Hiermee vergroot Hilding Anders zijn positie in Europa als ‘beddenmerkverzamelaar’.

Hilding Anders toont zich bij monde topman Anders Pettersson content met de aankoop van beddenmerk Carpe Diem. ‘We zijn blij dat we nu een van de meest prestigieuze topmerken aan onze portefeuille kunnen toevoegen.’ Carpe Diem behoort tot de topmerken in boxsprings en wordt in de Benelux en Duitsland gedistribueerd door Haarhuis & Jansen in Almelo. Carpe Diem exporteert naar 20 landen en had in 2012 een omzet van ruim 15 miljoen euro.

Brede marktdekking
Carpe Diem is het zoveelste beddenmerk dat is opgekocht door Hilding Anders. Het beddenconcern verwierf eerder onder meer Eastborn en Pullman. Ook merken als Jensen, Bico, Crown Bedding en Dunlopillo behoren tot de portefeuille van Hilding Anders. Zo heeft het bedrijf in heel Europa beddenmerken en bestrijkt daarmee de hele mark van het lagere tot het hoogste segment. Naast eigen merken produceert Hilding Anders ook voor private labels. Ikea, Jysk en Beter Bed zijn klanten van Hilding Anders. De totale omzet van Hilding Ander bedraagt 851 miljoen euro.

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten