Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Hitte stuwt online verkoop

Het warme weer van afgelopen dagen zorgde voor extra online verkoop. Daarbij ging het niet alleen om zomergerelateerde producten, zo zegt Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels.

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, zorgden de warme dagen voor ‘een aantal miljoenen euro’s’ extra omzet voor webwinkels, zo laat hij weten in een interview met BNR. ‘Het was vorige week zó warm buiten, dat mensen liever binnen bleven en online hun aankopen deden. Dan gaat het niet alleen om zomergerelateerde items, maar ook om producten die consumenten toch al wilden kopen. Je kunt het zo gek niet bedenken’, aldus Jongen. Het beeld van lege winkelstraten vanwege de hitte betekent dus niet dat consumenten niet meer winkelen, alleen is dat winkelen niet zichtbaar wanneer dat online gebeurt. Jongen:  ‘Het gezegde ‘benen bloot, handel dood’ geldt alleen voor de eerste dagen dat het lekker weer is in Nederland. Bij extreme warmte blijven consumenten binnen en geven hun geld dus elders uit.’

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten