Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Hollandsch Slapen: goed, gezellig en geslaagd

Het kleinschalige ‘slaapevent’ Hollandsch Slapen blijkt een schot in de roos. De tweede editie trok meer bezoekers en deelnemers tonen zich onverdeeld positief over de formule.

Hollandsch Slapen trok ongeveer 275 bedrijven en daarmee 550 bezoekers naar Amersfoort. Daar werd van 8 t/m 10 februari in de Mariënhof de tweede editie van het ‘slaapevent’ gehouden. Het bewust beperkt aantal deelnemers plus de fraaie locatie (een oud klooster) droeg bij aan inhoud en sfeer van het geheel, zo laten deelnemers weten. De eerste editie was vorig jaar in Brabant, eveneens in een voormalig klooster. Ook voor de derde uitgave van deze kleine ‘beurs’ zal gezocht worden naar een aansprekende locatie. Of deze zal plaatsvinden over een jaar of dat de frequentie wordt opgevoerd naar tweemaal per jaar is nog in discussie.

Tijdstip
Hollandsch Slapen laat zich lastig in een bestaand begrippenkader vatten. Het is een kruising tussen een beurs, gezamenlijke huisshow en een relatiebijeenkomst, gericht op een specifiek segment. Het is echter vooral een bijeenkomst waar leveranciers en winkeliers elkaar treffen en waar in een prettige sfeer (bij)gepraat en eventueel georderd kan worden. Dat laatste geldt met name voor deelnemers die bedtextiel leveren (Beddinghouse, Dommelin, Essenza Home) en Ducky Dons en Gebrs. Jonk. Omdat vooral de leveranciers van overtrekken sterk seizoensgericht zijn, werd de datum wat naar voren getrokken omdat in eerste instantie gedacht werd aan een evenement in maart.

Verandering markt
Als vertegenwoordigers van bedden en matrassen waren Avek, Hilding Anders, Mahoton, Norma en Vroomshoop aanwezig. Zij zijn minder gericht op snelle modewisselingen, maar de combinatie van hard (bedden en matrassen) met zacht (bedtextiel) blijkt goed te werken. Volgens woordvoerder Roelf Jan Kok past Hollandsch Slapen in het huidige tijdsbeeld. ‘De markt verandert. Bedden worden steeds minder verkocht door gecombineerde meubelzaken en steeds meer bij beddenspeciaalzaken. De markt verschuift naar specialisatie, zeker voor het midden en hogere segment.’ Het kleinschalige karakter van het evenement en de locatie spelen daarbij een stimulerende rol. ‘Het is mooi, prettig en de gesprekken zijn intensiever.’ 
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten