Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Home Trade Center geeft invulling aan De Woonindustrie (2)

Het Home Trade Center in Nieuwegein verandert de naam in De Woonindustrie. Ook wordt het centrum van binnen anders ingevuld en krijgt de voorgevel een andere gedaante. Dit is allemaal het gevolg van een gewijzigde strategie waarbij er meer ruimte komt voor de consument die meer en vaker toegang krijgt tot het centrum.

Wanneer wordt gestart met de verbouwing?
Binnen zijn veel showrooms leeggehaald in verband met een andere indeling. De verbouwing aan de buitenkant begint volgende week, de derde week van mei dus.

Wat verandert er binnen precies?
Het atrium op de begane grond wordt omgedoopt tot Het Atelier. Daar komen zitjes waar advies wordt gegeven tijdens de consumentendagen die vier tot vijf keer per jaar zullen plaatsvinden. Er verschijnen kleine units waar bedrijven die verf, behang of vloerbedekking leveren hun producten kunnen uitstallen. De grote ronde glazen ruimte op de eerste verdieping krijgt de naam Het Lab. Hier kunnen bezoekers virtueel zien wat er met interieurproducten gedaan kan worden. Denk hierbij aan het tonen van bijvoorbeeld meubelen in de woonkamer van de bezoeker die een foto daarvan ‘meebrengt’. De rechthoekige glazen ruimte daar tegenover waar nu de showroom van Cartell Living zit, wordt de plek voor de catering en gaat De Keet heten.

Hoe worden de verdiepingen ingevuld?
Op de eerste etage komt een designafdeling en diverse zogeheten stijlhuizen waar (gegroepeerd) producten worden getoond. Verder is er zowel voor de eerste als tweede verdieping een segmentering aangebracht met aparte afdelingen voor verlichting en ‘slapen’ en is er ook een onderverdeling in stijlen. Dat is echter een indeling op papier en de toekomst zal uitwijzen hoe het er in de praktijk gaat uitzien. Ook is er op de tweede verdieping ruimte beschikbaar voor vergaderingen of andere bijeenkomsten.

Wat gaat het kosten als ik als exposant (maker) ruimte wil huren?
De huurkosten variëren, afhankelijk van de locatie, 65 euro tot 90 euro per m2 per jaar. Daarnaast zijn er bijkomende kosten voor promotie, service en energie en dat is 52 euro per m2 per jaar. Wie voor september 2014 instapt, kan rekenen op ‘een mooi aanbod’.

Hoe gaat De Woonindustrie communiceren dat zij bestaat en wat zij doet?
Er komt een nieuwe website en veel informatie zal online worden aangeboden. Er zal samengewerkt worden met consumentenwoonbladen, er zijn contacten met diverse tv-programma’s, eventueel zal het centrum zich presenteren op de Woonbeurs en er zullen op  ‘diverse sites’ banners worden geplaatst. Ook zal gevraagd worden aan exposanten om De Woonindustrie te promoten, denk daarbij aan bijvoorbeeld het uitdelen van goodybags.

Wanneer is de Woonindustrie gereed?
Van 15 t/m 17 september is de ‘najaarsbeurs’ en zal voor het eerst te zien zijn wat er terechtgekomen is van de plannen. De komende maanden zal er dus fors verbouwd gaan worden. O ja, het dak wordt ook vernieuwd. Maar daar zie je niks aan.

Hoe zit het met de aanmeldingen, hoeveel deelnemers zijn er?
Lastig te zeggen want dat kan per dag veranderen. Op korte termijn zullen er namen ‘bekend gaan worden’, onder meer van designmerken die zich willen vestigen in het vernieuwde centrum. Er wordt nog druk gesteggeld over de condities waarbij het vooral gaat over de duur van de contracten. De Woonindustrie wil langdurige contracten, veel (potentiële) deelnemers voelen daar niets voor.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten