Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Home Trade Center legt focus op de consument (2)

Het Home Trade Center kijkt meer dan voorheen naar het gedrag van de consument. Een gevolg daarvan is dat het centrum in Nieuwegein van binnen en van buiten wordt aangepast.

Volgend jaar ziet deze gevel er anders uit.

Het Home Trade Center (HTC) in Nieuwegein gaat van binnen en van buiten op de schop als gevolg van een nieuwe strategie. Die strategie betekent dat het centrum meer aandacht gaat geven aan consument die zo’n vier tot vijf keer per jaar welkom is tijdens speciale consumentendagen. Zowel de gevel als de binnenkant wordt aangepakt om de consument in de stemming te brengen en te inspireren, zo stelt het HTC. Direct kopen zal niet mogelijk worden want het Home Trade Center, dat de naam gaat veranderen in de woonindustrie, wil geen winkelcentrum of shoppingmall worden, zo benadrukt Anne-Marie Burger, directeur van het HTC.

Metamorfose atrium
De nieuwe naam komt prominent op de voorgevel en de gevel als geheel wordt voorzien van een groot aantal kleurige vlakken. De naam moet aangeven dat consumenten direct in contact kunnen komen met de makers van de producten die binnen te zien zullen zijn. Want dat blijft de core business van het centrum: mensen interieurproducten tonen en daarover informatie geven. Dat blijven directe klanten van de exposanten - retailers dus, maar omdat de consument meer dan voorheen wordt verwelkomd krijgt vooral het atrium een grote metamorfose.

De Keet
De ruimte tussen entree en atrium is nogal donker en dat wordt benadrukt door er een ‘spannende ruimte’ van te maken. Bij binnenkomst in het atrium zal de ‘vissekom’ (de ronde glazen ruimte op de eerste verdieping) worden getransformeerd in een ruimte waar bezoekers virtueel kunnen zien wat er met interieurproducten gedaan kan worden. Denk hierbij aan het tonen van bijvoorbeeld meubelen in de woonkamer van de bezoeker die een foto daarvan ‘meebrengt’. De ruimte gaat Het Lab heten en de rechthoekige glazen ruimte aan de andere kant van het atrium (nu showroom Cartell Living) krijgt De Keet als naam en hier zal de catering onderdak vinden.

Loungeplekken en sfeerhuizen
Het atrium wordt omgedoopt in Het Atelier en daar komt ruimte ‘waar activiteiten te zien zullen zijn’. ‘Denk daarbij aan zaken als verf, behang, vloeren en degelijke’, aldus Burger. Ook komen er in het atrium loungeplekjes waar interieuradviseurs zullen plaatsnemen om de bezoeker van dienst te zijn. In het hele pand, ook op de verdiepingen, komen zogeheten stijlhuizen waar op een beperkte ruimte een sfeerbeeld wordt neergezet. Naar verwachting worden dat zo’n 4 à 6 sfeerhuizen per etage. Het is de bedoeling dat de showrooms opener worden, een ontwikkeling die al een tijdje gaande is en nu wordt versneld.

Tijdsplanning
De veranderingen zullen in de loop van 2014 gerealiseerd worden en in september zal het centrum in nieuwe gedaante en met nieuwe naam zich voor het eerst presenteren tijdens de zogeheten Interieur Vakdagen. Want het woord 'beurs' wordt niet meer gebruikt, zo bleek uit een presentatie die gisteren voor de voor de pers werd gehouden. Anne-Marie Burger vat nog een keer samen wat de USP's van het centrum zullen zijn:  'inspiratie, beleving, advies-begeleiding en contact met de fabrikant.'

Meer achtergrond over de koerswijziging van het HTC vindt u hier.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten