De Hubo in Zutphen is de eerste vestiging met een shop-in-shop voor woningtextiel. Hiermee wil de formule 'totaaloplossingen voor ieder interieur' bieden. Dit jaar zullen meer Hubo-vestingingen een dergelijk concept presenteren.
Franchiseformule Hubo biedt naar eigen zeggen als doe-het-zelf zaak/bouwmarkt 'totaaloplossingen voor iedere klus' en voegt daar met het nieuwe shopconcept 'totaaloplossingen voor ieder interieur' aan toe. Het nieuwe concept, Homed genaamd, komt voort uit de wens van aangesloten leden om nog meer te kunnen bieden aan de klanten. Hubo ziet het als een uitbreiding van het maatwerkprogramma. Dat bestaande maatprogramma betekent bijvoorbeeld niet alleen de deur verkopen, maar ook desgewenst afhangen. Of niet alleen behang verkopen, maar eventueel ook aanbrengen.
Tweetal pilots
Vloerbedekking, gordijnstoffen en gordijnrails behoren onder meer tot het nieuwe shopconcept. Hubo Zutphen is de eerste winkel die zich presenteert met het nieuwe shopconcept op 300 m2. Bij Hubo Dussen, de tweede winkel die binnenkort het concept opneemt, gaat het om 175 m2. Deze twee vestigingen dienen als pilots om Homed te testen. Later dit jaar zullen er naar verwachting nog meedere winkels hierbij aansluiten, maar verplicht is het niet.
Scholing personeel
Omdat Hubo van oudsher een kluswinkel is, zullen de winkels zich ook op personeel vlak moeten aanpassen aan de uitbreiding van het assortiment. Dan kan betekenen dat het bestaande personeel getraind wordt of dat er nieuw, reeds opgeleid personeel, wordt binnengehaald. Ook dit is ter eigen beoordeling van de franchisenemer.