Hunter Douglas, het moederbedrijf van Luxaflex, zag in 2019 de omzet met 1,4% stijgen tot 3.686,3 miljoen dollar. De nettowinst bedroeg 277,6 miljoen dollar.
Hoewel in het vierde kwartaal van 2019 er sprake was van een lichte omzetdaling boekte Hunter Douglas over het hele jaar een lichte omzetstijging, zo blijkt uit de jaarcijfers. De verhoging van de omzet werd met name gerealiseerd door overnames en dan vooral in de Verenigde Staten. Dat is in omzet met 51% de grootste markt, gevolgd door Europa met 38%. Zuid-Amerika en Aziƫ (beide 4%) en Australiƫ (3%) zijn relatief kleine markten voor Hunter Douglas.
Raambekleding
Raambekleding (met Luxaflex als bekendste merk) is met 91% verreweg de grootste omzetmaker voor Hunter Douglas, de rest bestaat uit architecturale producten zoals buitenzonwering, plafondsystemen en gevelbekleding. Het concern bestaat inmiddels uit 134 verschillende bedrijven, verdeeld over honderd landen.