Onder de naam Studio by Ikea start het woonwarenhuis met een online platform met stylingtips, video’s, interviews met ontwerpers en informatie over producten.
Het online inspiratieplatform is een volgende stap in de vorige maand gestarte merkpositionering waarin Ikea ‘de verhalen achter merk’ wil vertellen. Een deel van het nieuwe platform (Studio by Ikea geheten) bestaat uit een online ‘magazine’. Hier vindt de bezoeker tips van interieurexperts, video’s, interviews met ontwerpers, informatie over trends en verhalen ‘achter de producten’. Het geheel moet inspiratie geven ‘om je huis nog mooier te maken.’ Uiteraard wordt hierbij aangegeven hoe je producten van Ikea kunt integreren in het eigen interieur.
Platform ook in winkel
Het platform en de vernieuwde website sluiten aan op de nieuwe merkpositionering die Ikea in augustus lanceerde, tegelijkertijd met het verschijnen van de jaarlijkse catalogus. Het platform wordt nog verder ontwikkeld en zal ook offline zichtbaar worden. Zo kunnen klanten in de toekomst in de winkels terecht voor persoonlijk stijladvies van interieurexperts. Ikea wil Ikea naar eigen zeggen op élk moment en via élk kanaal inspiratie en service bieden. Dat zal gaan via diverse social media, de mobiele website en bijbehorende app tot en met gratis wifi in alle winkels. Uiteraard behoort daar het zojuist gelanceerde online platform daar ook bij.