Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

IMM zet breed in op social media

De beursorganisatie van de IMM probeert via de site, apps en diverse social media bezoekers ruim voor de beurs de interesse op te wekken. Zo kunnen mensen via Facebook een virtueel huis inrichten met producten van exposanten.

De IMM loopt zich al geruime tijd warm en zet allerlei digitale middelen in om bezoekers naar zich toe te trekken. Persberichten, nieuwsbrieven, het digitale magazine Visions, een blog en berichten via Facebook, Twitter, Flickr, Xing, YouTube en Google+.moeten de bezoeker naar Keulen lokken waar van 19 t/m 25 januari de meubelbeurs plaatsvindt. Het gaat op de beursvloer natuurlijk om de producten, maar de Koeln Messe zet het evenement breder in de markt en wil er een echte Einrichtungsmesse van maken, niet in de laatste plaats omdat dit jaar ook weer de keukenbranche vertegenwoordigd zal zijn.

Virtueel inrichten
Via de Facebook app Immaging living spaces (denk aan het grapje met de eerste drie letters van immaging) kunnen bezoekers reeds kennismaken met producten van de exposanten zoals  Ligne Roset, Rolf Benz, Interlübke, Team7, Thonet en Lambert. Met de producten kun je de meubelstukken virtueel in een woonkamer, slaapkamer of keuken plaatsen en zo naar eigen smaak gaan inrichten. Deelnemers aan dit virtuele inrichtingsspel doen automatisch mee met een wedstrijd waarmee onder meer toegangskaarten zijn te winnen.

Internationale woontrends
Op de site staat een blog met informatie over verschillende internationale trends. Dat gaat verder dan het aangeven van een trendkleur of populaire houtsoorten. Denk daarbij aan het toepassen van lichtsystemen in een bepaalde ruimte en wat zijn belangrijke duurzaamheidsconcepten die designers momenteel hanteren? Het blog sluit aan bij het wereldwijde onderzoek ‘So lebt die Welt’ waarbij gekeken wordt hoe mensen in Berlijn, Sydney, Kopenhagen en Shanghai leven. Tijdens de beurs hierop aansluitend ook lezingen worden gehouden.

Site als informatiebron
Los van de apps en de diverse social media staat op de site enorm vele informatie waarmee de bezoeker zich kan voorbereiden op het beursbezoek. Je kunt vragen stellen aan exposanten (matchmaking), op de site is het digitale magazine Visions te lezen de digitale versie te lezen met informatie over trends, de segmentering van de beurs en speciale onderdelen hiervan, alle Trendletters (nieuwsbrieven) zijn na te slaan en uiteraard kun je tickets via de site bestellen.

Meer informatie: www.imm-cologne.com

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten