Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

INretail start actie: koop lokaal

Brancheorganisatie INretail start de campagne #samenstaanwesterk waarbij consumenten worden aangespoord lokaal te kopen. Retailers worden in deze campagne ondersteund met diverse middelen om zich (online) sterker te profileren.
 


Langzamerhand durven consumenten weer (meer) te winkelen en uit onderzoek van I&O Research blijkt dat consumenten zich zorgen maken om het voorbestaan van winkels in zijn of haar woonplaats als gevolg van de coronacrisis. Brancheorganisatie INretail, die al jarenlang pleit voor 'levendige winkelstraten', speelt hier op in en start de consumentencampagne #samenstaanwesterk waarbij consumenten en retailers er samen voor kunnen zorgen dat de winkelstraten aantrekkelijk blijven.

Richtlijnen voor winkels en winkelstraten
Al eerder werden er protocollen ontwikkeld hoe om te gaan met klanten in de winkel en samen met andere organisaties en gemeentes zijn er ook richtlijnen gemaakt hoe het publiek zich letterlijk en figuurlijk kan bewegen in winkelstraten. Als vervolg hierop komt nu de campagne #samenstaanwesterk waarin INretail consumenten oproept om hun lokale winkels te steunen.

SOS-pakket
Retailers krijgen in deze campagne de mogelijkheid om zelf aan hun klanten te laten zien dat zij er juist nu voor hén zijn. Zo kunnen zij het tv-spotje van INretail dat te zien is bij de publieke omroep 'afnemen' en gepersonaliseerd op hun website zetten, bijvoorbeeld door het toevoegen van hun logo, bedrijfsnaam of andere gegevens. Daarnaast ontwikkelde INretail een online marketingpakket voor de leden om deze voor hun verkoopkanalen in te zetten. Denk daarbij aan webinars, workshops en diensten die INretail al eerder aanbood, maar nu als compleet 'SOS-pakket' (Samen Online Sterk) wordt aangeboden.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2020 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten