Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Interieurplatform Cafedeco: zoeken, vinden, kopen

 

Cafedeco wil een platform zijn waarbij je informatie kunt ophalen over meubelen, vragen hierover kunt stellen én direct kunt kopen. Meubelmerken, stylistes en retailers kunnen zo direct hun klanten 'ontmoeten'.
 


Cafedeco wil een combinatie bieden waarbij consumenten hun stijl kunnen bepalen, vragen kunnen stellen over meubelen, stylistes kunnen inhuren en producten kunnen kopen. Tegelijkertijd kunnen leveranciers van meubelen zich op het platform profileren met hun producten en deze direct te koop aanbieden. Stylistes kunnen zich via Cafedeco laten inhuren en kunnen – net als iedereen die zegt verstand te hebben van meubelen – zich laten doen gelden als experts.
 


Furniture Heroes
Furniture Heroes genaamd, geven antwoord op vragen van consumenten. Stel, je ziet in een restaurant of bij vrienden een bepaald meubel en wilt daar meer over weten. Maak er een foto van, ga die uploaden bij Cafedeco en je krijgt antwoord, zo belooft Anne de Jongh, een van de oprichters en eigenaren van het platform. De service van dit vraag-antwoord model is gratis. Het antwoord op vragen wordt gegeven door Cafedeco zelf (veelal geautomatiseerd) of er worden experts geraadpleegd. Dat kunnen merken, stylistes, winkeliers of anderen zijn. Tot nu toe zijn er 28 specialisten aan het platform verbonden.

Platform bestrijkt hele keten
Het platform richt zich feitelijk op de hele keten, dus van producent tot consument plus de tussenliggende schakels zoals retailers en stylisten. Voor wie zijn eigen stijl niet kent; je kunt deze via een aantal ja/nee foto's bepalen, je kunt ook klikken op een specifieke ruimte (woonkamer, slaapkamer, keuken etc.) en dan kom je uiteindelijk uit bij een aantal producten en vervolgens bij merken. Dat zijn vooralsnig de (duurdere) designmerken. 

Kijken, klikken, kopen
Op sfeerfoto's zijn producten te zien waarvan sommige zijn voorzien van pins waarop je kunt klikken. Dan verschijnt informatie over leveranciers waar het product te koop is, inclusief de prijs. Die leverancier kan zowel een fysieke winkelier als een webshop zijn. Let wel: het zijn leveranciers en retailers die zijn aangesloten bij het platform en daarvoor een maandelijkse bijdrage leveren. De actuele situatie (leverbaarheid, prijs) wordt dagelijks geautomatiseerd bijgehouden.
 


Driedelig verdienmodel
Stylistes kunnen zich via een abonnement aanmelden bij het platform en eindgebruikers kunnen hen inhuren voor een kleine tot grote klus. Dit laatste is een van de drie manieren voor Cafedeco om geld te verdienen. Daarnaast kunnen merken, specialisten en retailers een abonnement nemen voor doorverwijzing naar hun sites. Een derde financiële stroom is dat voor ieder via het platform verkocht product een commissie wordt gerekend.

Internationale ambities
Volgens De Jongh speelt het platform - dat een lange aanloop kende - in op de sterke groeiende aandacht voor beeld (in plaats van tekst) en is de combinatie van inspiratie, advies en koopmogelijkheid het onderscheidende kenmerk van Cafedeco. Zo luidt de pay off: Zoeken, vinden, kopen. Het platform is volgens haar de plek waar je 'alles over meubels vindt' (en daarnaast onder meer vloerkleden) en er wordt gedacht aan een internationale expansie. Wanneer dat zal gaan gebeuren is nog niet duidelijk.

Meer informatie: www.cafedeco.nl

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten