De meubelmerken Pode en Bert Plantagie gaan internationaal samenwerken op de Franse en Belgische markt. Beide zien voordelen op het gebied van marketing, logistiek en kostenbeheersing.
De samenwerking tussen beide meubelmerken zal te zien tijdens de beurs Maison & Objet (6 tot en met 10 september in Parijs) waar op de stand van Pode ook meubelen van bert plantagie (met kleine letter) te zien zullen zijn. Vanaf 1 december zal de bert plantagie collectie eveneens te zien zijn in het Design Center Brussel van Leolux waar Pode al aanwezig is. De gezamenlijke presentatie versterkt de positie van het Design Center als multi-brand locatie, verwacht Sebastiaan Sanders, directeur van Leolux en Pode.
Deels overlapping
Volgens Sanders is de toevoeging van Pode aan het Design Center (zie foto) een extra stimulans voor consumenten om de showroom te bezoeken en is het ook handig voor dealershows voor de Franse en Belgische markt. Dat de diverse collecties elkaar deels overlappen is volgens hem geen bezwaar. ‘Pode en bert plantagie hebben hun eigen positie in de markt.'
Voordelen
Beide bedrijven denken door de samenwerking internationaal een sterkere vuist te maken en zien ook logistieke en kostenbesparende voordelen. Van een commerciële samenwerking op de Nederlandse markt is geen sprake, daar werken de merken volledig los van elkaar.
Positionering merken
Pode levert zitmeubelen, tafels, woonaccessoires en verlichting en richt zich op 'consumenten met een dynamische lifestyle'. bert plantagie wordt gepositioneerd als design voor het middensegment en levert zitmeubelen, tafels, kasten en kleinmeubelen.