Bouwmarktketen Karwei heeft een tijdelijke winkel in de Amsterdamse Jordaan. Daarin staan een aantal ingerichte kamers, worden workshops gegeven en worden ter plekke filmpjes gemaakt.
Karwei wil zich profileren als 'decoratieve bouwmarkt' en gaat met de pop-up winkel nog een stapje verder. In de winkel zijn een aantal kamers ingericht met (voornamelijk) producten van de bouwmarktketen. Die zijn ter plekke te koop of te bestellen. De vijf kamers plus de hal weerspiegelen de eigen stylingideeën volgens de huidige trends. De logeerkamer krijgt iedere week een make-over van een 'influencer'. Elke woensdag- en vrijdagmiddag kunnen consumenten meedoen aan verschillende gratis workshops en zaterdag kun je gratis interieuradvies krijgen van een styliste.
Dubbelfunctie winkel
De retailer ziet de pop-up store als een winkel om het 'merk' Karwei te presenteren en is tegelijkertijd de plek waar foto's worden gemaakt en filmpjes worden opgenomen die gebruikt worden voor de diverse kanalen waarop Karwei zich (digitaal) presenteert. Zo kun je onder meer op de site per kamer zien welke producten er staan, hierover informatie krijgen en desgewenst direct bestellen.
Zichtbaar in stadsbeeld
De pop-up store is gevestigd in het drukkel winkelgebied van de Negen Straatjes en is geopend tot en met 29 november. Het is de tweede keer dat Karwei een pop-up winkel opent in Amsterdam. Twee jaar geleden was er zes weken een ‘boutique hotel’ in de Kalverstraat. Ook heeft de keten sinds begin deze maand een shop-in-shop in het Rotterdamse warenhuis van Hudson’s Bay en vorig jaar een pop-up store in Utrecht Centraal Station.