Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Klimaatverbetering door vloerbedekking

 

Met enige regelmaat ontvang ik berichten van Zeno-Protect, leverancier van schoonloopmatten, droogloopmatten, ook wel entreevloerbedekking genoemd. Dit keer met een foto van vier scholieren die toevallig komen binnenlopen. Nou ja, binnenlopen- ze lopen net iets te netjes naast elkaar en de deur achter hen is dicht. Het is ook zeker niet de toegangsdeur van de school want links zien wij meubilair staan en het is uitgesloten dat je zoiets in werkelijkheid aantreft; als scholieren in drommen binnenkomen moet je ze de ruimte geven.

De deur lijkt meer op de opening naar een soort binnentuin want buiten zijn de contouren van een boompje zichtbaar. Het is dus najaar, winter of vroeg voorjaar, maar geen van de meisjes heeft een jas aan. Wel zijn ze redelijk warm gekleed en heeft een van hen een das om. Hun schoenen zijn opmerkelijk schoon, maar dat komt vast niet door de schoonloopmat waar zij overheen lopen.

It all starts with the first step, staat er in forse letters op de foto. De boodschap is duidelijk; als je een ruimte betreedt die mogelijk vies kan worden door zooi die je aan je schoenen meeneemt, is het handig om dat zo snel mogelijk te verwijderen. Maar de leverancier heeft ook verder gedacht en dat is te lezen in de kleine lettertjes daaronder: Bespaar op vloeronderhoudskosten & verbeter uw binnenklimaat.

Kijk, dat is handig inspelen op 'het klimaat'. Het klimaat is onderdeel van gesprek, van discussies en van politiek gekonkel. Daarbij gaat het over het klimaat buiten, maar dat maakt niet uit. Het woord klimaat ligt goed in de markt en je krijgt er gegarandeerd aandacht mee. Toevallig debatteert vandaag de Eerste Kamer over de Klimaatwet (dat is iets anders dan het Klimaatakkoord van Parijs) en die wet legt de CO2-doelstellingen vast tot 2050. Dus da's best belangrijk.

De binnenklimaat verbeterende producten van Zero-Protect hebben hier niets mee te maken, maar het bedrijf kan natuurlijk die beoogde CO2-reductie wel aangrijpen voor een volgende reclame, bijvoorbeeld vloerbedekking die op ingenieuze wijze CO2 bindt.
Voor de foto kunnen ze dan weer gebruik maken van de meisjes op de foto die dan inmiddels wat ouder zijn. Die worden dan afgebeeld in keurige kleding en naaldhakken met als pay off: Bespaar op vloeronderhoudskosten & verlaag de CO2 voetafdruk.

Aribert Guiking

 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten