Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Leolux start campagne met leeuw in de hoofdrol

Vandaag start Leolux een tv-campagne waarin de leeuw sterk zichtbaar aanwezig is. Het is onderdeel van een herpositionering van het meubelmerk om een jonger publiek aan te spreken.

Vanavond start een tot maart durende tv-campagne waarbij Leolux te zien zal zijn met een filmpje waarin een rennende leeuw het scherm vult. De leeuw, ooit kenmerk van het Leolux-logo, is dominant, krachtig en trots en voor zo'n beest ben je op je hoede. De meubelfabrikant uit Venlo wil nu communiceren dat de 'krachtige aanwezigheid van een designmeubel' kenmerkend is voor een meubel van Leolux. In elke Leolux schuilt een leeuw, heet dat in marketing taal. Of nog korter in de pay off: Always notice Leolux.

Jongere doelgroep bereiken
De brandingcampagne moet Leolux aantrekkelijk maken voor een wat jongere doelgroep. De huidige doelgroep is vijftigplus en de aanwas daaronder is gering. Met Pode heeft Leolux een merk dat zich met 'eigenwijs design' richt op een jongere doelgroep en met het vorig jaar gelanceerde merk Leolux LX wordt de projectmarkt bereikt.
Het al veel langer bestaande merk Leolux (sinds 1934) is weliswaar een sterk merk, maar heeft ook aandacht nodig en daarvoor is een herpositionering nodig voor de komende vijftien jaar. De nu gestarte campagne is daarvan het begin. Naast de tv-reclame komt er een outdoor campagne en online- en printmarketing.

Making off filmpje
Voorafgaand aan de campagne werd de leeuw eerder dit jaar al in het land losgelaten en werd het filmpje van de rennende leeuw geprojeceerd op grote gebouwen zoals het Paleis op de Dam en het Eye Filmmuseum in Amsterdam. Kijk hier voor het making off filmpje.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten